Zajęcie otwarte dla rodziców w grupie dzieci 4 letnich

autor: mgr Dorota Malinowska

 Temat kompleksowy: Wiosenny teatrzyk

Temat zajęcia: Co już wiemy o wiośnie?

 

Cele operacyjne:

Dziecko:

- współpracuje w zabawie i sytuacjach zadaniowych

-rozpoznaje i nazywa oznaki wiosny

-rozwiązuje zagadki

-segreguje elementy wg określonych cech i określa ich ilość

-zaimprowizuje akompaniament do piosenki

-ćwiczy umiejętność posługiwania się nożyczkami

 

Pomoce dydaktyczne

- nagrania zabawa Witam cię, piosenka Maszeruje wiosna , Vivaldi- wiosna

-zagadki słowne, obrazki do składania

- instrumenty perkusyjne

- kolorowe obręcze lub koszyki, klocki- kwiaty, worek

- kolorowe szarfy

-tunel - 2szt

- nożyczki, karty pracy

 

 

Scenariusz zajęcia

 

  • Zabawa muzyczno- ruchowa  „Witam cię”

- dzieci tańczą i poruszają się w rytm muzyki , witają się stukając rytmicznie drewnianymi jajkami

  • Zagadki słowne

 

  1. 1. mleka nie piją, myszek nie jedzą

te kotki co na wierzbie siedzą   (bazie)

 

  1. 2. świeci coraz mocniej, na niebieskim niebie

ogrzewa nam ziemię, no i …ciebie   (słońce)

 

  1. 3. za oknem klekocą, ćwierkają, śpiewają

i wiosnę tak witają    (ptaki)

 

  1. 4. z mułu się wygrzebała po zimie zaspana

a teraz patrzy czy nie ma bociana   (żaba)

 

  1. 5. jeszcze śnieg na polu, a gdy słońce błyśnie

to przez śnieg przebije się ……..(przebiśnieg)

 

  • Zagadki obrazkowe

Dzieci dzielimy na kolorowe zespoły (szarfy) np. 4- 5- osobowe, dostają do ułożenia obrazek z części. Po ułożeniu go chętne dziecko z każdego zespołu próbuje ułożyć o nim zagadkę.

 

  • Gestodźwięki

*rytmizowanie wyrazów i zdań o wiośnie w połączeniu z gestem np. klaskanie, tupanie

- krokus, krokus, przebiśnieg

- słonko świeci , pada śnieg

- bocian leci cieszy się , że już wiosna z nami jest

 

  • Zabawa dydaktyczna  „Kolor do koloru”

Kolorowe obręcze lub koszyki umieszczone w wyznaczonym miejscu, dzieci losują           kolorowe kwiaty- klocki i zanoszą je do odpowiedniego kosza - dzieci przechodzą przez tunel .

Następnie dzieci przynoszą kolejno klocki wg wskazówek n-la

- łączymy je ze sobą i sprawdzamy których jest najwięcej, mniej i tyle samo

 

  • Instrumentacja piosenki „Maszeruje wiosna”

 

- Podczas śpiewania zwrotek dzieci ilustrują ruchem treść – instrumenty leżą na podłodze

- refreny grają na instrumentach- kołatki, dzwonki, drewienka, grzechotki

 

  • Zabawa „Wspólny Rytm”

Dzieci grają na instrumentach drewnianych – słuchają proponowanego rytmu i dołączają do wspólnego grania

 

  • Zabawa muzyczno – ruchowa z elementem dramy

Wiosna budzi kwiaty – wybieramy dzieci do roli wiosny i słonka, które przy muzyce Vivaldiego chodzą między dziećmi i budzą dzieci – kwiaty do życia ( powoli wstają, rosną, odwracają się do słońca) – rekwizyty dla wiosny i słonka

 

  • Praca plastyczna – wycinanka Krokusy

- karty pracy , nożyczki

Wystawa prac dzieci.