Zajęcia umuzykalniające dla dzieci 4 letnich

autor: mgr Dorota Malinowska

 

Temat kompleksowy: W krainie baśni

Temat zajęcia: Muzyczna bajkolandia - osłuchanie z piosenką do nauki pt Bajeczki

Cel ogólny: Umuzykalnienie dzieci

 

Cele operacyjne:

- zapamięta powtarzające się fragmenty piosenki

- dostosuje ruchy do charakteru melodii

- porusza się rytmicznie przy muzyce

- zna i nazywa instrumenty perkusyjne

- odtwarza rytm za pomocą instrumentu

 

Metody:

słowna , zadaniowa, ćwiczeń pobudzających, inspirowania działalności dziecka, metoda przykładu, samodzielnych doświadczeń

 

Formy:

zajęcia z całą grupą i z podziałem na zespoły

śpiew, ruch przy muzyce, gra na instrumentach perkusyjnych

 

Pomoce dydaktyczne:

Magnetofon, nagrania, płyta CD, kaseta, drewniane jajka, bambusowe patyki, kołatki, dzwoneczki, jingle, grzechotki, bębenek, pałeczki.

 

 

Przebieg zajęcia

 

1. Zabawa muzyczno- ruchowa „Witam Cię”

 

- dzieci dostają po dwa drewniane jajka

Dzieci poruszają się swobodnie przy muzyce i witają się  z wybranym kolegą mówiąc rytmicznie tekst „Cześć, cześć, cześć witam cię” stukając jednocześnie jajkami. Reagują na zmianę melodii.

Melodia A- chodzą swobodnie i witają się

Melodia B- poruszają się po obwodzie koła zgodnie z sugestią N-la np. marsz, bieg, podskoki, cwał bokiem, koniki .

 

2. Ćwiczenie pamięci muzycznej – zagadki słuchowe „Jaka to piosenka”

N-el nuci melodie znanych piosenek lub wystukuje rytm na bębenku, dzieci odgadują jaka to piosenka i śpiewają jej fragment.

 

3. Zapoznanie dzieci z piosenką „Bajeczki”

- wprowadzenie do tematyki piosenki

- słuchanie piosenki

- rozmowa na temat piosenki (określenie charakteru melodii, omówienie treści)

- nauka piosenki fragmentami ze słuchu – śpiewa n-el, dzieci próbują powtarzać powtarzające się fragmenty

 

4. Zabawa rytmiczna oparta na tekście piosenki (rytmizacja tekstu)

- dzieci dostają instrumenty dzwonki, grzechotki, jingle

N-el powtarza rytmicznie tekst i fragmentami gra na instrumencie np. jingle, dzieci starają się do niego dołączyć- grają na grzechotkach , dzwonkach, singlach. Powtarzamy rytmicznie tekst i ruch np. kołysanie się .

- jeśli dzieci opanują rytm próbujemy śpiewać

 

5. Zabawa „Wspólny rytm’

Dzieci wraz z N-lem grają  wspólnie (kołatki, kije bambusowe) – starają się grać równo

- chętne dzieci prowadzą zabawę

 

6. Rytmiczny marsz i gra na instrumentach

-odkładamy instrumenty

 

7. Rozmowa podsumowująca

O czym opowiadała piosenka?

(książeczki, bajeczki, rycerze, królewna, dobre wróżki, czarownica zła)

  • Kolorowanie wybranych postaci z bajek lub rysunek samodzielny

 

 

Bajeczki

 

1.  Na półkach mieszkają książeczki

W książeczkach mieszkają bajeczki

 

Opowiem o nich wam

Bo wszystkie dobrze znam        x2

 

2.  W bajeczkach znajdziecie rycerzy

Królewnę co spała na wieży

 

I dobrych wróżek sto

I czarownicę złą            x2

 

3.  A kiedy się dziecko zasłucha

To wróżki mu szepczą do ucha

 

Pokochaj bajek świat

Na wiele, wiele lat            x2

extreme fuck tubepatrolporn.net full movie ghatak
فديو جنس مصري sexbazar.org مشهدة افلام سكس
boobs sucking and pussy licking popsexy.net sexy gujarati girls
سكس علي الشاطئ pornarab.net هدير الهادي سكس
محارم مصرية meyzo.org رقص منزلى سكسى
raj web sex pimpmpegs.info anushka sharma hot scenes
hentai assjob series-hentai.net hentai lizard girl
سكس تنظيف tamardagan.com الشيخ العنتيل
xnxx teaching matureporntrends.com marathi sex clip
komik hentai manga comicsporn.org hentai teacher comics
indian village real sex partyporntrends.com nagin real
sex vedio indin shemaleporntrends.com masti gudi
telugu wap com pornjob.net feet sex
big cock xvideo dunato.mobi indian latest sex com
a family affair full episode freeteleseryetv.net la vida lena nov 4 2021