Scenariusz zajęcia "Wiewióreczki lubią orzeszki - zabawy matematyczne"

autor: mgr Emilia Łojewska

 Grupa wiekowa5-latki

 Temat kompleksowy: Jesienna pogoda

 

Cel ogólny:

Ø  Rozwijanie operacyjnego myślenia.

Ø  Kształtowanie świadomości własnego ciała.

Ø  Poruszanie się w przestrzeni.

 

Cele operacyjne:

Ø  Wie, jak właściwie wyodrębnić przedmioty do liczenia: ustawia w rzędzie, w szeregu.

Ø  Aktywnie włącza się w sytuacje zabawowe, które wymagają rachowania.

Ø  Liczy przedmioty w zakresie stosownym do swoich możliwości,

Ø  Zna części ciała

Ø  Próbuje grać na bum bum rurkach

Ø  Aktywnie włącza się w sytuacje zabawowe bliskie dziecku

Metody:

Ø  wg E. Gruszczyk-Kolczyńska, E. Zielińska

- podająca- objaśnienie

- problemowa- zabawa dydaktyczna

- praktyczne- pokaz, działanie

- aktywizujące- aktywność ruchowa, pedagogika zabawy.

Formy:

Ø  Z całą grupą

Ø  Indywidualna

Ø  W zespole

Środki dydaktyczne:

Orzechy, talerzyki dla każdego dziecka, koszyk, bum bum rurki, CD z muzyką

 

Treści z Podstawy Programowej:

 

1.1zgłasza potrzeby fizjologiczne, samodzielnie wykonuje podstawowe czynności higieniczne.

 

1.5uczestniczy w zabawach ruchowych, w tym rytmicznych, muzycznych, naśladowczych, z przyborami lub bez nich; wykonuje różne formy ruchu: bieżne, skoczne, z czworakowaniem, rzutne.

 

2.4przedstawia swoje emocje i uczucia, używając charakterystycznych dla dziecka form wyrazu.

 

3.4 używa zwrotów grzecznościowych podczas powitania, pożegnania, sytuacji wymagającej przeproszenia i przyjęcia konsekwencji swojego zachowania.

 

3.8 obdarza uwagą inne dzieci i osoby dorosłe

 

4.11 wyraża ekspresję twórczą podczas czynności konstrukcyjnych i zabawy, zagospodarowuje przestrzeń, nadając znaczenie umieszczonym w niej przedmiotom, określa ich położenie, liczbę, kształt, wielkość, ciężar, porównuje przedmioty w swoim otoczeniu z uwagi na wybraną cechę. 

 

4.12klasyfikuje przedmioty według: wielkości, kształtu, koloru, przeznaczenia, układa przedmioty w grupy, szeregi, rytmy, odtwarza układy przedmiotów i tworzy własne, nadając im znaczenie, rozróżnia podstawowe figury geometryczne (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt).

 

4.15przelicza elementy zbiorów w czasie zabawy, prac porządkowych, ćwiczeń i wykonywania innych czynności, posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi, rozpoznaje cyfry oznaczające liczby od 0 do 10, eksperymentuje z tworzeniem kolejnych liczb, wykonuje dodawanie i odejmowanie w sytuacji użytkowej, liczy obiekty, odróżnia liczenie błędne od poprawnego.

Przebieg zajęć:

 

1.     Zabawa dydaktyczna- „wiewiórka liczy orzechy”

Każde dziecko dostaje jeden talerzyk. Nauczyciel wyjaśnia sens zabawy:

- Jesteście wiewiórkami. To wasza dziupla(pokazuje talerzyk). Każda wiewiórka włoży do swojej dziupli pięć orzechów. Tu są orzechy (pokazuje). Policzcie tak aby w każdej dziupli znajdowało się pięć orzechów.

-Skończyła się jesień. Spadł śnieg i jest bardzo zimno. Wiewiórki śpią. Zamkneły oczy, skuliły się i śpią. W tym czasie nauczyciel cichutko podchodzi do wybranych dziupli i zabiera z niej po dwa orzechy.

- wiewiórki budzą się, spoglądają na orzeszki, liczą…Co wiewiórki zauważyły? Czy wszyscy mają tyle samo orzechów?

-Zrobimy tak: proszę położyć prawą dłoń- zaznaczoną, na podłodze. Orzechy przykładamy po jednym do każdego z palców, zaczynając od kciuka. Zaczynamy liczyć.

2.      Zabawa z bum bum rurkami

Dzieci stają w kole. Słuchają poleceń nauczyciela i powtarzają za nauczycielem.

1,2- teraz ja- nauczyciel mówi co dzieci maja zrobić

3,4- teraz wy- dzieci powtarzają.

 

3.      Zabawa matematyczna (dydaktyczna)-  chowanie orzechów do pojemnika i pokazywanie na palcach: ile ich tam jest?

Dzieci wracają na swoje miejsca- przed swój talerzyk. Przeliczają czy liczba orzechów się nie zmieniła na talerzyku. Nauczyciel prosi dzieci:

-proszę aby każdy odłożył z talerzyka 1 orzech, policzył i pokazał na palcach ile ma na talerzyku.

-każde dziecko dokłada do talerzyka 1 orzech. Policz ile jest na talerzyku i pokarz na palcach.

4.      Zabawa „Do przodu, do tyłu”

Dzieci staja w linii i wykonują polecenie nauczyciela:

- dziewczynki do przodu dwa kroki

- chłopcy do tyłu trzy kroki

 

5.     Zabawa muzyczno- ruchowa „Siedmiokroczek”

Dzieci stoją na dywanie i wykonują polecenia do muzyki:

- do przodu 7 kroków

- do tyłu 7 kroków

- podajemy rękę albo dwie

- 7 podskoków

 

extreme fuck tubepatrolporn.net full movie ghatak
فديو جنس مصري sexbazar.org مشهدة افلام سكس
boobs sucking and pussy licking popsexy.net sexy gujarati girls
سكس علي الشاطئ pornarab.net هدير الهادي سكس
محارم مصرية meyzo.org رقص منزلى سكسى
raj web sex pimpmpegs.info anushka sharma hot scenes
hentai assjob series-hentai.net hentai lizard girl
سكس تنظيف tamardagan.com الشيخ العنتيل
xnxx teaching matureporntrends.com marathi sex clip
komik hentai manga comicsporn.org hentai teacher comics
indian village real sex partyporntrends.com nagin real
sex vedio indin shemaleporntrends.com masti gudi
telugu wap com pornjob.net feet sex
big cock xvideo dunato.mobi indian latest sex com
a family affair full episode freeteleseryetv.net la vida lena nov 4 2021