Scenariusz zajęć dla dzieci 4-letnich

autor: mgr Emilia Łojewska

 Grupa wiekowa: 4-latki

 Temat kompleksowy: Witaj wiosno

 

 

Temat zajęć: Zapraszamy do nas ptaszki?

Cel obserwacji: Przekazywanie dzieciom podstawowej wiedzy o ekosystemie i zjawiskach przyrodniczych występujących w najbliższym otoczeniu. Prawidłowe wykorzystanie narzędzi TIK.

Prowadzący: Emilia Łojewska

Data: 19.03.2024

Cel ogólny:

  • rozpoznawanie i nazywanie wybranych ptaków,
  • wdrażanie do zespołowego działania w celu realizacji zadań,
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych,
  • rozwijanie słuchu poprzez rozpoznawanie i różnicowanie głosów ptaków.

Cele operacyjne:

 

  • zna i potrafi nazwać wybrane ptaki,
  • rozróżnia odgłosy ptaków i nazywa je,
  •  chętnie uczestniczy w zabawach muzyczno-ruchowych,
  • nazywa części ciała ptaka
  • gra na instrumentach w zakodowanej melodii

 

Metody:

 

  • objaśnianie,
  • pokaz, obserwacja,
  • metoda praktycznego działania,
  • poszukujące (słowne) - rozmowa, „burza mózgów”, samodzielne doświadczenia.

 

Formy:

 

  • grupowa
  • indywidualna

Środki dydaktyczne:

obrazki z postaciami ptaków, muzyka do zabawy „bociany i żaby”, kolorowe gumki do włosów, obręcze gimnastyczne, karty pracy 2.15, instrumenty muzyczne (trójkąt, tamburyn, grzechotki), muzyka klasyczna, ekran multimedialny, głośnik

 

Treści z Podstawy Programowej:

 

1.1 zgłasza potrzeby fizjologiczne, samodzielnie wykonuje podstawowe czynności higieniczne.

 

1.5uczestniczy w zabawach ruchowych, w tym rytmicznych, muzycznych, naśladowczych, z przyborami lub bez nich; wykonuje różne formy ruchu: bieżne, skoczne, z czworakowaniem, rzutne.

 

2.4przedstawia swoje emocje i uczucia, używając charakterystycznych dla dziecka form wyrazu.

2.10 dostrzega, że zwierzęta posiadają zdolność odczuwania, przejawia w stosunku do nich życzliwość i troskę;

3.4 używa zwrotów grzecznościowych podczas powitania, pożegnania, sytuacji wymagającej przeproszenia i przyjęcia konsekwencji swojego zachowania.

 

3.8 obdarza uwagą inne dzieci i osoby dorosłe

 

4.7. eksperymentuje rytmem, głosem, dźwiękami i ruchem, rozwijając swoją wyobraźnię muzyczną; słucha, odtwarza i tworzy muzykę, śpiewa piosenki, porusza się przy muzyce i do muzyki, dostrzega zmiany charakteru muzyki, np. dynamiki, tempa i wysokości dźwięku oraz wyraża ją ruchem, reaguje na sygnały, muzykuje z użyciem instrumentów oraz innych źródeł dźwięku; śpiewa piosenki z dziecięcego repertuaru oraz łatwe piosenki ludowe; chętnie uczestniczy w zbiorowym muzykowaniu; wyraża emocje i zjawiska pozamuzyczne różnymi środkami aktywności muzycznej; aktywnie słucha muzyki; wykonuje lub rozpoznaje melodie, piosenki i pieśni, np. ważne dla wszystkich dzieci w przedszkolu, np. hymn przedszkola, charakterystyczne dla uroczystości narodowych (hymn narodowy), potrzebne do organizacji uroczystości np. Dnia Babci i Dziadka, święta przedszkolaka (piosenki okazjonalne) i inne; w skupieniu słucha muzyki;

 

4.11 wyraża ekspresję twórczą podczas czynności konstrukcyjnych i zabawy, zagospodarowuje przestrzeń, nadając znaczenie umieszczonym w niej przedmiotom, określa ich położenie, liczbę, kształt, wielkość, ciężar, porównuje przedmioty w swoim otoczeniu z uwagi na wybraną cechę.

 

4.18 posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych, np. tęcza, deszcz, burza, opadanie liści z drzew, sezonowa wędrówka ptaków, kwitnienie drzew, zamarzanie wody, dotyczącymi życia zwierząt, roślin, ludzi w środowisku przyrodniczym, korzystania z dóbr przyrody, np. grzybów, owoców, ziół;

 

Przebieg zajęć:

1.     Powitanie- rozwiązywanie zagadki słuchowej

Nauczyciel na ekranie multimedalnym pokazuje ptaki  bocian, żuraw,  wróbel, dzięcioł. Nauczyciel podaje nazwy ptaków, a dzieci opisują jego wygląd. Nauczyciel odtwarza odgłosy ptaków. Zadaniem dzieci rozpoznanie głosów i przyporządkowanie go do odpowiedniego ptaka na zdjęciu.

2.     Bociany i żaby”- zabawa muzyczno-ruchowa

Nauczyciel wskazuje chłopców, że są bocianami, a dziewczynki żabkami. Na zmianę muzyki chłopcy chodzą po łące w  poszukiwaniu żabek, albo dziewczynki skaczą swobodnie po łące.

3.     „Ptaszki do gniazd”- zabawa orientacyjno- porządkowa

 Nauczyciel rozkłada na podłodze obręcze gimnastyczne i rozdaje gumki w różnych kolorach. W trakcie kiedy gra muzyka dzieci fruwają po sali, w przerwie muzycznej reagują na polecenie np. „do gniazda fruną dwa ptaszki”, „ wszystkie ptaszki mogą frunąć do czerwonego gniazda” itp.

4.     Bocian”- praca z karą pracy. Omawianie budowy ptaka

            Dzieci opowiadają o budowie ptaków na podstawie ilustracji. Następnie łączą             elementy ciała bociana aby powstał ptak.

5.     „Ptasi Koncert”- zabawa muzyczna rozwijająca poczucie rytmu

Dzieci zostają podzielone na zespoły, każdy jest innym gatunkiem ptaka dlatego otrzymują inne instrumenty. Na podstawie wyświetlających na ekranie multimedialnym  instrumentów uderzają w nie i grają w rytm.

6.     Podsumowanie zajęć

swobodne wypowiedzi dzieci: co najbardziej im się podobał, co zaskoczyło podczas zajęć.

 

 

 

Opracowała: mgr Emilia Łojewska

extreme fuck tubepatrolporn.net full movie ghatak
فديو جنس مصري sexbazar.org مشهدة افلام سكس
boobs sucking and pussy licking popsexy.net sexy gujarati girls
سكس علي الشاطئ pornarab.net هدير الهادي سكس
محارم مصرية meyzo.org رقص منزلى سكسى
raj web sex pimpmpegs.info anushka sharma hot scenes
hentai assjob series-hentai.net hentai lizard girl
سكس تنظيف tamardagan.com الشيخ العنتيل
xnxx teaching matureporntrends.com marathi sex clip
komik hentai manga comicsporn.org hentai teacher comics
indian village real sex partyporntrends.com nagin real
sex vedio indin shemaleporntrends.com masti gudi
telugu wap com pornjob.net feet sex
big cock xvideo dunato.mobi indian latest sex com
a family affair full episode freeteleseryetv.net la vida lena nov 4 2021