02.06 - wtorek
2. Wyjątkowi – posłuchaj wiersza.
Są w przedszkolu różne brzdące:
Jaś ma uszy odstające,
Grześ jest pulchny, Ewa – chuda,
Zosia – jak wiewiórka ruda.
Bladą skórę ma Renatka,
Ola jest jak czekoladka,
Paweł się czasami jąka,
Staś aparat ma na ząbkach.
Krzyś ma krótszą jedną nóżkę
i przyjeżdża do nas wózkiem.
Okularki ma Agata,
a ja … jestem piegowata!
Gdy zerkamy razem w lustro,
dostrzegamy różnic mnóstwo.
Co właściwie stąd wynika?
Nic! Lubimy razem brykać!
Świat niezmiennie nas zachwyca…
Wyjątkowość tkwi w różnicach.
3. R. Przeczytajcie wiersz jeszcze 2 razy i dzieci niech odpowiedzą na poniższe pytania.
Powodzenia!
- O kim jest wiersz?
- Czy znamy imię dziewczynki, która opowiada o wszystkich dzieciach?
- Jaka ma na imię dziewczynka, która jest chuda?
- Zosia ma rude włosy jak?
- Kto ma odstające uszy?
- Jaki kolor skóry ma Ola?
- Kto ma bladą skórę?
- Jaki jest Grześ?
- Kto jeździ na wózku?
- Jak ma na imię dziewczynka, która nosi okulary?
- Co lubią razem robić dzieci?
- Jąka się chłopiec, czy dziewczynka?
- Co ma na ząbkach Staś?
- o sprawia, że te wszystkie dzieci są wyjątkowe?
- Dlaczego Ty jesteś wyjątkowy?
4. Poszukajcie w domu lusterka. Jeśli jest małe weźcie je w dłoń, a jeśli duże, to stańcie naprzeciwko niego i przyjrzyjcie się sobie uważnie. Popatrzcie teraz na osoby znajdujące się w Waszym otoczeniu. Przyjrzyjcie się Im dokładnie i dokończcie zdania:
- Mój nos jest podobny do nosa…..
- Mam taki sam kolor włosów jak…
- Mam mniejsze uszy od….
- Mam krótsze ręce niż…
- Moja cera jest jaśniejsza/ciemniejsza niż cera…
- Moje dłonie są ………., niż dłonie mojej/go ……
- Jestem wyższy/niższy od….
- Najbardziej lubię w swoim wyglądzie….
Każdy z nas jest inny. Nie ma dwóch takich samych osób na świecie. Nawet, jeśli zdarzy się, że ktoś ma identycznego brata bliźniaka lub sobowtóra (Wiecie, kto to jest sobowtór? To osoba bardzo podobna do kogoś, kto nie jest z nią spokrewniony), to różnią się np.: zainteresowaniami, cechami charakteru, upodobaniami kulinarnymi, umiejętnościami, itd.
Na ogół ludzie mają różne nosy, usta, kolor włosów, niektórzy z nas są chudzi, inni są grubi, niektórzy są piegowaci, jedni są niscy, a inni wysocy.
5. Teraz zapraszam do wspólnej zabawy.
(Pamiętajcie o uchyleniu okna – ważny jest dopływ świeżego powietrza podczas ćwiczeń).
Myślę, że większość z Was zna tą piosenkę.
Poproście Rodziców o włączenie jej i zapraszam wszystkich do TAŃCA!
https://www.youtube.com/watch?v=Ha8f5amqPxA
KP.2 42
Przedszkole Miejskie w Olsztynku
przedszkoleolsztynek.pl