05.06 -  piątek

 

1. Dzisiaj poćwiczymy sobie w oparciu o metodę Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne.

Ruch odgrywa ważną rolę w porozumiewaniu się ludzi między sobą. Dzięki niemu dzieci poznają sposoby wyrażania swoich odczuć, poprzez ruch własnego ciała, czasem zgodnie z rytmem muzyki lub według własnej inwencji twórczej. 

 

  Powitanie

Dzieci i rodzice stoją w kole i witają się rymowanką:

Wszyscy są, witam Was.

Zaczynamy ,to już czas.

Jestem ja, jesteś ty.

Raz, dwa, trzy.

  Części ciała. Dziecko i rodzic w parze witają się różnymi częściami ciała, najpierw według propozycji rodzica potem według pomysłów dziecka.

  Partnerzy siadają tyłem do siebie. „Poznają” wzajemnie swoje plecy. Następnie popychają się plecami na przemian – raz jedna, raz druga osoba.

  Siad płaski i pedałowanie. Partnerzy dotykają się stopami i na przemian naciskają stopami. Potem wykonują mostek – do góry podnoszą nogi złączone stopami.

  Huśtawka. Partnerzy trzymając się za ręce wykonują przysiad. Raz kuca jedna, raz druga osoba.

  Masaż. Dorosły leży na podłodze, dziecko masuje jego ciało. Po chwili następuje zmiana ról.

 Odklejanie od podłogi. Najpierw rodzic naśladują smarowanie stóp i dłoni,  a potem kuca na podłodze. Dziecko stara się oderwać rodzicowi od podłogi najpierw ręce, a potem nogi. Zmiana ról.

  Mostek. Rodzic robi mostek, a dziecko obchodzi go na czworakach, przechodzą pod mostkiem, przez mostek, za nim i dookoła mostka. W dowolnej chwili dorosły  delikatnie „przygniata” dziecko i zachęca do wyczołgania się spod spodu.

  Kołyska. Uczestnicy zabawy siedzą na podłodze. Dziecko znajduje się między nogami rodzica. Rodzic naśladując kołyskę, obejmuje dziecko. Buja się z boku na bok, kołysze je.

  Turlanie. Rodzice turlają dzieci po swoich nogach.

  Konik. Rodzic klęka (klęk podparty) i bierze dziecko na barana, Następnie porusza się po pokoju w różnych kierunkach.

 Relaks przy muzyce. Przy spokojnej  muzyce wszyscy naśladują jak chodzą słonie i jak poruszają się motyle, po czym   kładą się na dywanie i odpoczywają.

https://www.youtube.com/watch?v=egB_dQqRXTw

 

2. „Zgadnij, co czuję? – zabawa w odgadywanie uczuć.

 

Zaproście do zabawy wszystkich domowników. Wykorzystamy do niej wcześniej przygotowane przez Was kartki z emocjami. Rozłóżcie je na stole lub w innym miejscu, odwracając tak, aby nie było widać co jest na nich narysowane. Teraz wybierzcie spośród siebie jedną z osób, które wybierze jedną z kartek i za pomocą pantomimy przedstawi wylosowane uczucie. Pozostali uczestnicy mają za zadanie odgadnąć o jakie uczucie chodzi.

 

3. Mój emocje- praca plastyczna

 

"Pokaż jak sie czujesz gdy "-zabawa mimiczna z wykorzystaniem lusterek
logopedycznych
* gdy rodzice cię chwalą
* jesteś głodny
* dostaniesz prezent
* ktoś sprawi ci przykrość
* boli cię głowa
* boisz się wejść do ciemnego pokoju
* teraz

 

4. Zagadki

 

Jaka to emocja? Powiedzcie dzieci-                              Mówią o nim, że ma wielkie oczy,
Rączki wymachują, ciało w górę leci,                            gdy się do naszego umysłu wtoczy,
oczy jak iskierki się zapalają,                                        trzęsie nami śmiało
wszystkie ząbki usta odkrywają.                                   I paraliżuje całe ciało.

 

Usta jak podkówka odwrócona,                                     Gdy się w nasze serce wkrada,
często łezka w oku zakręcona.                                      to naszymi myślami włada.
Wygląd twarzy tej dziewczyny                                       Marszczy nam nosek, oczy i czoło,
jakby najadła się cytryny.                                               tupie nóżką i rączką grozi wkoło.

 

5. Teraz weźcie swoje ulubione maskotki lub poduszki i połóżcie się. Zamknijcie oczy i przenieście się w świat wyobraźni słuchając uważnie bajki o małym Kotku.

 

https://www.youtube.com/watch?v=p9h8SChtrjI

 

 

6. „Znaki uczuć” – zabawa dydaktyczna.

 

-Rodzic/ opiekun rozdaje dziecku obrazki przedstawiające różne uczucia.

-Rodzic/ opiekun wymienia po kolei nazwy uczuć.

-Dziecko podnosi, obrazek przedstawiający daną emocję, przygląda jej się, i opisuje ją.

 

7. Czy tak wolno- czy nie wolno!-      burz mózgów.    Rodzic prowadzi rozmowę z dzieckiem dotyczącą zachowań dzieci.  

 

 Bajka dla dzieci po polsku o emocjach, dostępne w linku

 

https://www.youtube.com/watch?v=TcLK9ZBUsDs

 

 

Piosenka „ Nasze emocje”- dostępna w https://www.youtube.com/watch?v=kRJFN6V7TB4 

Karta pracy KP2. 37

Karta pracy KP2. 38

 

Zadania dla chętnych!.

 

Z na zakończenie ćwicz tak jak te dzieci.