Wtorek 09.06.2020 r.

Dzieci 3 - letnie

Materiały do pracy z dzieckiem w domu.

 

Witajcie Kochani !

 

1. Zapraszam do zabawy ruchowej „Letni wietrzyk”.

Dzieci biegają lekko na palcach w określonym kierunku. Podczas przerwy w muzyce przechodzą do lekkiego rozkroku i płynnie kołyszą rękami wypowiadając: sz sz sz…

 

2. Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej „Tato, czy już lato?”

 

Powiedz proszę! Powiedz, tato,
Po czym poznać można lato?
Skąd na przykład wiadomo, że już się zaczyna?
Po prostu:
Po słodkich malinach,
Po bitej śmietanie z truskawkami,
Po kompocie z wiśniami,
Po życie, które na polach dojrzewa,
Po słowiku, co wieczorem śpiewa,
Po boćkach uczących się latać,
Po ogrodach tonących w kwiatach,
Po świerszczach koncertujących na łące,
Po wygrzewającej się na mleczu biedronce,
Po zapachu skoszonej trawy i róż,
I już!

 

Rozmowa na temat wierszyka, dzieci wymieniają cechy charakterystyczne dla lata na podstawie utworu oraz własnych obserwacji:

- wymieniają takie cechy jak: słońce, truskawki, maliny, motyle, bociany, słowiki, zielona trawa, mlecz, biedronka, róże itp.


- swobodne wypowiedzi dzieci na temat „Czy lubię lato”- uzsadnianie swojej wypowiedzi.

3. Spójrzcie na ilustrację. Z czym kojarzą Ci się obrazki? Z jaką porą roku? Nazwij poszczególne obrazki.

 

- lody

- tęcza

- strój kąpielowy

- słońce

- klapki

- okulary przeciwsłoneczne

 

Spróbuj podzielić wyraz na sylaby.


 

Życzę Wam miłej pracy.

Do jutra!