12.06 – piątek

 

Idziemy do zoo.

1. Kochani Rodzice, obejrzyjcie z dziećmi filmy:

https://www.youtube.com/watch?v=rndOC2p0ULU

https://www.youtube.com/watch?v=ZYdfmA2l8ns

 

 

2. Zapytajcie dzieci co to jest ZOO?  ( tworzenie ogrodów zoologicznych dla zagrożonych gatunków)

 

3. Czas na trening pamięci – kto szybciej zapamięta Wy, Kochani Rodzice, czy przedszkolaki - Jan Brzechwa - ,,ZOO”

 

Matołek raz zwiedzał ZOO

I wołał co chwila ,,O – O”

,,Jaka brzydka papuga!”

,,Żyrafa jest za długa!”

,,Słoń za wysoki!”

,,A po co komu te foki!”

,,Zebra ma farbowane żebra!”

,,Tygrys chętnie by mnie stąd wygryzł!”

,,Na, a zajrzyjmy pod daszek:

Żółw tuś, – bratku tuś!”

,,A to? Ptaszek

Niezły ptaszek – struś!”

Wreszcie zbliża się do wielbłąda,

Uważnie mu się przygląda

I powiada wskazując na niego przez kraty:

,,Owszem, niezły! Niczego. Szkoda tylko, że garbaty!”

 

 

4. Zabawy, z wykorzystaniem elementów metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne.

Jakie zwierzęta można zobaczyć w ZOO ? - krótkie odpowiedzi dzieci na pytanie

Zaproszenie do wspólnej zabawy w zwiedzanie zoo.

 

-„wąż”- pełzanie na brzuchu bez użycia rąk;
- „papugi”- naśladowanie ruchów rodzica- dyrygenta, słuchanie instrukcji słownych;

- „czapla” – chodzenie z wysoko uniesionymi kolanami;
- „ paw”- chodzenie w przysiadzie z rękami splecionymi na plecach;

- „ tygrys w tunelu”- dzieci tworzą tunel;
- „ kangury” podskoki w parach- dzieci(dziecko- rodzic) trzymają się za ręce

- „lew w klatce”- partner aktywny wyzwala się z objęć;
- „hipopotam”- wyczołgiwanie spod partnera;
- „żółw”- przewracanie na boki, na plecy zwiniętego w kłębek partnera;

- „w zoo” – masażyk;

- „stonoga”-  przemieszczanie się po sali na pośladkach;
-„ małpki”- zawijanie dziecka w koc;
-„orangutany”- podskoki w parach ( z rodzeństwem, rodzicem)
-„ składanie kocyka”

- „ taniec zwierząt”- B. Strauss.

- „leniwiec”- powolne poruszanie na czworakach, przewracanie na plecy

 

 

5. Pokolorujcie obrazek. Nazwijcie zwierzęta na obrazku. Podzielcie ich nazwy na sylaby. (zał.)

  

Zabawy dodatkowe:

 

Interpretacja ruchowa wiersza „Kogo można zobaczyć w zoo?”


W zoo jest wesoło, (3 razy klaszczą)
ludzie chodzą wkoło, (obrót wokół własnej osi)
byk ma duże rogi, (podnoszą ręce do góry i wysuwają 2 palce)
bocian nie ma nogi, ( stoją na jednej nodze)
foka pływa w stawie, (dłonie na ramionach i wykonują wiatraki)
nie widać jej prawie,
słonie wodę piją (wyciągają do przodu wyprostowana rękę, drugą na plecach i machają trąbą)
niedźwiedzie się biją, (naśladują boksowanie)
sowa w domku siedzi, (krzyżują ręce na piersiach i wykonują przysiad)
boi się niedźwiedzi... (poruszają się w prawo i w lewo).