18.06.- czwartek

1. Wierszyk artykulacyjny - „Szu-szu...”
Nauka krótkiego wierszyka ilustrowanego ruchem:


Szu-szu (ręce w górę)
Sza-sza (ręce w dół)
Czu- czu (ręce w górę)
Cza- cza (ręce w dół)

 

2.„Lato i letnie zabawy - rozwiązywanie zagadek

 

Co to za pora roku,
gdy słonko mocno świeci,
a na wakacje w różne strony
wyjeżdżają dzieci? (lato)

 

Plastikowe, kolorowe,
rybki, gwiazdki, kaczki, misie.
W piaskownicy jest ich dużo,
każda przydać może ci się. (foremki do piasku)


Gdy wiatr jest na dworze,
on unosi się w górze.
Biegniesz z nim po trawie
i trzymasz na sznurze. (latawiec)

 

3. Rodzic pyta dziecko-  Z czym kojarzy mu się lato?.

 

4 . „Przyszło lato- zabawa ruchowa

Rodzic włącza skoczną muzykę. Podczas muzyki dziecko naśladuje lot jaskółki. Na pauzę w muzyce będzie powtarzało za rodzicem rymowankę, dzieląc słowa na sylaby:

 

Jas- kó- łecz- ka w lo- cie
Kreś- li du- że ko- ła
Gniaz- do swe szy- ku- e
- Przy- szło la-to! wo- ła

 

Dziecko podczas kolejnych pauz recytuje : raz głośno, raz cicho, i wykonuje ruchy: raz w szybki tempie, raz w wolnym tempie.

 

5. Letnia gimnastyka.

  

Karta pracy-  Rysuj pośladzie, pokoloruj obrazek.

 

 Karta pracy- Czym się różnią  te obrazki?.