19.06. - piątek
1. Zabawy poranne
Ćwiczenie równowagi – Na jednej nodze.
Dzieci stają na jednej nodze, drugą uginają i kładą na niej krążek. Wytrzymują, licząc do czterech. To samo ćwiczenie wykonują na drugiej nodze.
https://youtu.be/9iOLdoHhLpc
2. Słuchanie wiersza – „ Podwórko”. Przeczytaj dziecku wiersz J. Koczanowskiej
Na naszym podwórku
Wspaniała zabawa.
Jest ławka, huśtawka
I zielona trawa.
Jest piasek, łopatka
I wiele foremek,
Są piłki, skakanki,
czerwony rowerek.
Tutaj się bawimy,
zapraszamy gości,
bo wspólna zabawa
to mnóstwo radości.
3. Rozmowa. Po wysłuchaniu wiersza zapytaj dziecko:
– Co to jest podwórko?
– Co się na nim znajduje?
– W co się można na nim bawić?
4. Urządzenia zabawowe na podwórku:
Po obejrzeniu zdjęć, porozmawiaj z dzieckiem na temat – Jakie jest twoje podwórko?
– Ćwiczenia językowe (próba opisania swojego podwórka).
– Czy lubisz bawić się na podwórku?
5. Bezpieczne- letnie zabawy na podwórku.
Przeczytaj dziecku wiersz J. Koczanowskiej – „Nie wolno!
Nawet małe dziecko dobrze o tym wie,
kto to jest znajomy, a kto obcym jest.
Ze znajomym można bawić się, rozmawiać,
ale gdy ktoś obcy, to trzeba uważać!
Nie wolno zaufać, nawet gdy ktoś mówi,
że zna mamę, tatę i bardzo nas lubi.
Nie wolno przyjmować słodyczy, podarków
lub iść z nieznajomym na spacer do parku.
3. Porozmawiaj z dzieckiem na temat wiersza.
Zapytaj dziecko: WAŻNE!
- Czy powinniśmy rozmawiać z nieznajomymi?.
- Czy odchodzimy z nieznajomym z podwórka, jeżeli kusi nas, obiecując zabawkę albo pobawienie
się z pieskiem?.
- Co robimy, gdy spotkamy taką osobę?.
- Dlaczego nie powinniśmy odchodzić z nieznajomymi, nie rozmawiać z nimi.
Rodzic wyjaśnia, że są osoby, które krzywdzą dzieci, sprawiają im ból, a nawet mogą je porwać. Gdy dzieci spotkają taką osobę, powinny o tym powiedzieć rodzicom i nauczycielom.
Przedszkole Miejskie w Olsztynku
przedszkoleolsztynek.pl