19.06. - piątek

1. Zabawy poranne

Ćwiczenie równowagi – Na jednej nodze.
Dzieci stają na jednej nodze, drugą uginają i kładą na niej krążek. Wytrzymują, licząc do czterech. To samo ćwiczenie wykonują na drugiej nodze.
 
https://youtu.be/9iOLdoHhLpc

 

2. Słuchanie wiersza – „ Podwórko”. Przeczytaj dziecku wiersz J. Koczanowskiej 

 

Na naszym podwórku
Wspaniała zabawa.
Jest ławka, huśtawka
I zielona trawa.
Jest piasek, łopatka
I wiele foremek,
Są piłki, skakanki,
czerwony rowerek.
Tutaj się bawimy,
zapraszamy gości,
bo wspólna zabawa
to mnóstwo radości.

 

3. Rozmowa. Po wysłuchaniu wiersza zapytaj dziecko:

– Co to jest podwórko?

– Co się na nim znajduje?

– W co się można na nim bawić?

 

 

4. Urządzenia zabawowe na podwórku:

 

 Po obejrzeniu zdjęć, porozmawiaj z dzieckiem na temat – Jakie jest twoje podwórko?

 

– Ćwiczenia językowe (próba opisania swojego podwórka).

– Czy lubisz bawić się na podwórku?

  

 5. Bezpieczne- letnie zabawy na podwórku.

Przeczytaj dziecku wiersz J. Koczanowskiej  –  „Nie wolno!

 

Nawet małe dziecko dobrze o tym wie,

kto to jest znajomy, a kto obcym jest.

Ze znajomym można bawić się, rozmawiać,

ale gdy ktoś obcy, to trzeba uważać!

Nie wolno zaufać, nawet gdy ktoś mówi,

że zna mamę, tatę i bardzo nas lubi.

Nie wolno przyjmować słodyczy, podarków

lub iść z nieznajomym na spacer do parku.

 

3. Porozmawiaj z dzieckiem na temat wiersza.

 

Zapytaj dziecko: WAŻNE!

 

-  Czy powinniśmy rozmawiać z nieznajomymi?.

-  Czy odchodzimy z nieznajomym z podwórka, jeżeli kusi nas, obiecując zabawkę albo pobawienie

   się z pieskiem?.

-  Co robimy, gdy spotkamy taką osobę?.

-  Dlaczego nie powinniśmy odchodzić z nieznajomymi, nie rozmawiać z nimi.

 

Rodzic wyjaśnia, że są osoby, które krzywdzą dzieci, sprawiają im ból, a nawet mogą je porwać. Gdy dzieci spotkają taką osobę, powinny o tym powiedzieć rodzicom i nauczycielom.