17.06 -  środa

1. Zabawa badawcza : Ciekawe kształty .

Worek, do którego wkładamy kilka rzeczy; np. klocek, jakiś owoc , instrument grzechotkę, kostkę itp. Dziecko  wyjmuje z worka przedmioty  i  badają ich właściwości: oglądają je, dotykają ich, porównują fakturę i zapach. Następnie układa wszystkie na stole i  opisanie swoich wrażenia.

Przykładowe odpowiedzi:

 l – jest bardzo kolorowe – zmysł wzroku,

2 – pachnie – zmysł węchu,

3 – ma ciekawą fakturę – zmysł dotyku,

4– wytwarza dźwięki – zmysł słuchu.

 

3. Pobudzanie zmysłu smaku – Smaki lata.

Miseczki z różnymi owocami, np. truskawkami i czereśniami. R. stawia przed dzieckiem miseczki z różnymi owocami, np. truskawkami i czereśniami. Nazywa je, zwraca uwagę na kolor i wartości odżywcze owoców. Następnie wspólnie z dzieckiem myje je i zachęca do degustacji. Dziecko określają walory smakowe owoców.

 

 

 

 

 4. Karta pracy KP2.46

 

 

5. Ćwiczenia gimnastyczne –  rozwijanie sprawności ruchowej.

 

• Ćwiczenia z elementem równowagi.

Dziecko  spacerują swobodnie z woreczkami na głowach, następnie  dziecko kładzie woreczek przed sobą i stara się chwycić go palcami nóg i utrzymać przez chwilę. Ćwiczenia powtarzamy kilka razy, pamiętając o zmianie stóp.

 • Ćwiczenie mięśni brzucha – Do góry i w dół.

Dziecko  leżą tyłem, woreczki wkładają między stopy. Unoszą je stopami do góry i przekładają za głowy, a potem powracają do pozycji wyjściowej.

• Zabawa ruchowa z elementem  czworakowania – Na plaży.

Dziecko kładzie  woreczki na podłodze. Chodzi  na czworakach dookoła swojego woreczków, naśladując szukanie na plaży muszli i bursztynów. Co jakiś czas klękają, wyciągają ręce, otwierają dłonie i pokazują, co znalazły.

 • Ćwiczenie tułowia - Samoloty.

Dziecko siedzą w siadzie skrzyżnym. Woreczek  kładzie na głowach. Jedną ręką tworzą daszek nad oczami, drugą trzymają na kolanach. Wykonują skręt tułowia i głowy w lewą stronę, a następnie w prawą stronę.

 • Ćwiczenia przeciw płaskostopiu – Sprytne stopy. Dziecko chwyta palcami stopy woreczek leżący na podłodze i podają go sobie do rąk.

 • Zabawa ruchowa ożywiająca – Chronimy się przed słońcem.

Dziecko biegają po pokoju, swobodnie wymachując woreczkami. Na mocne uderzenie w tamburyn zatrzymują się, rozciągając woreczki nad głowami – chronią się przed słońcem.

 • Zabawa uspokajająca-  Marsz z woreczkiem.

Dziecko maszerują po pokoju, machając woreczkami przed sobą, po czym odkładają go na wyznaczone miejsce.