Dzieci 6 – letnie
Materiały do pracy z dzieckiem w domu
Temat kompleksowy:Dzieci mają swoje święto
05.06.20 – piątek
1. Co to znaczy tolerancja – słuchanie wierszy o tolerancji.
Tolerancja - Małgorzata Wiśniewska-Koszela
posłuchaj:
Nie wiem, co to - tolerancja,
zawsze tylko moja racja,
a ten, kto ma inne zdanie,
zaraz za swoje dostanie.
Trzeba wyśmiać go, ukarać,
niech się zmieni szybko, zaraz!
Niech będzie taki jak ja,
i poglądy moje ma,
i ubiera się podobnie,
głową potakuje zgodnie.
Oj, nie jesteś zbyt marudny?
Świat się stanie... szary, nudny.
Niechże każdy sobie myśli,
mówi, żyje po swojemu,
pod warunkiem, że nie robi
tym krzywdy drugiemu.
Co oznacza słowo tolerancja? Co to znaczy, być tolerancyjnym człowiekiem? Porozmawiaj o tym z mamą, tatą, jeżeli nie do końca umiesz odpowiedzieć sobie na te pytania.
„Tolerancja”
Tolerancja!
Co znaczy?
Szanuj człowieka,
który wygląda,
myśli i robi inaczej!
Inaczej niż ty,
czy ja,
bo on także rację ma.
Rację,
z którą ty się nie musisz zgadzać,
ale to nie znaczy,
że masz go obrażać.
Szanuj poglądy każdego,
że są inne od twoich,
nic ci do tego.
Na siłę nie przekonuj,
szanuj.
Szanuj każdego.
Zdrowego i ułomnego.
Białego, kolorowego.
Tolerancja właśnie to znaczy,
że szanujemy każdego,
mimo, że wygląda,
myśli i robi inaczej.
2. Duże sprawy w małych głowach - film
https://www.youtube.com/watch?v=N1sTKBOs78A
Obejrzyj film. Zapraszam.
3. Ćwiczenia gimnastyczne https://wordwall.net/pl/resource/906760/w-f/gimnastyka
4. Praca z KP4.33a – pisanie wyrazów po śladzie, łączenie zdjęcia z podpisem, kolorowanie. Praca z KP4.33b – układanie wyrazów z rozsypanki literowej, łączenie wyrazów z obrazkami.
Mówimy wierszyk, wykonując masaż, który z pewnością rozbawi niejednego malucha:
Babcia placek ugniatała, (naciskamy plecy dziecka płasko ułożonymi dłońmi)
wyciskała, wałkowała. (ściskamy dziecko za boki, przesuwamy płasko obie dłonie jednocześnie)
raz na prawo, raz na lewo. (przesuwamy dłonie w odpowiednich kierunkach)
Potem trochę w przód i w tył,
żeby placek równy był.
Cicho… cicho… placek rośnie (nakrywamy dziecko rękoma lub całym ciałem)
w ciepłym piecu u babuni.
A gdy będzie upieczony (głaszczemy dziecko po plecach)
każdy brzuch zadowolony.
Zacznij zabawę mówiąc dowolne słowo, np. „kolega”. Następnie dziecko mówi słowo kojarzące się z tym, co powiedziałaś, np. „zabawa”. Twoim zadaniem jest znalezienie skojarzenia do „zabawy”, np. „rower”. Taka zabawa może trwać w nieskończoność.
Zacznij rysować, a potem poproś dziecko, aby domalowało jakiś element i podało Ci kartkę. Po kawałeczku stworzycie wspólnie ciekawe dzieło.
Pozdrawiam.
Przedszkole Miejskie w Olsztynku
przedszkoleolsztynek.pl