1. „Ile dźwięków słyszysz?” – ćwiczenia słuchowe

Rodzic klaszcze, tupie, uderza w blat stołu, stuka kredką lub innymi przedmiotami użytku domowego… Zadaniem dziecka jest policzyć uderzenia. Dziecko zamyka oczy i liczy dźwięki wystukiwane przez mamę, tatę. Następnie zamieniamy się rolami.

2. „Czytaj i graj” – ćwiczenia pamięci słuchowej

Potrzebne materiały: 12  nakrętek lub klocków  w  3 kolorach: czerwony, niebieski, żółty.

Rodzic układa powtarzający się rytm z nakrętek lub klocków. Każdemu kolorowi nadaje gest, ruch. Zadaniem dziecka jest odczytać ułożony przez rodzica rytm poprzez ustalony ruch. Rodzic z dzieckiem sprawdzają poprawność swojej pracy, po czym zamieniają się rolami.

Przykład:

Rytm z nakrętek/klocków: 2 x czerwony, 1 x niebieski, 2 x czerwony, 1 x niebieski

CZERWONY - klaśnięcie w dłonie

NIEBIESKI - tupnięcie nogą

Rytm przedstawiony gestem: 2 x klaśnięcie w dłonie, 1x tupnięcie nogą, 2 x klaśnięcie w dłonie, 1x tupnięcie nogą.

3. Zaprowadź dzieci – ćwiczenia kodowania

W załączniku znajdują się karty do kodowania. Wybierz 2 dowolne i zaprowadź dzieci do rodziców zgodnie z kodem, kolorując właściwe pola.

 

Załączniki:

KodowanieRodzina.pdf