1. „Ile dźwięków słyszysz?” – ćwiczenia słuchowe
Rodzic klaszcze, tupie, uderza w blat stołu, stuka kredką lub innymi przedmiotami użytku domowego… Zadaniem dziecka jest policzyć uderzenia. Dziecko zamyka oczy i liczy dźwięki wystukiwane przez mamę, tatę. Następnie zamieniamy się rolami.
2. „Czytaj i graj” – ćwiczenia pamięci słuchowej
Potrzebne materiały: 12 nakrętek lub klocków w 3 kolorach: czerwony, niebieski, żółty.
Rodzic układa powtarzający się rytm z nakrętek lub klocków. Każdemu kolorowi nadaje gest, ruch. Zadaniem dziecka jest odczytać ułożony przez rodzica rytm poprzez ustalony ruch. Rodzic z dzieckiem sprawdzają poprawność swojej pracy, po czym zamieniają się rolami.
Przykład:
Rytm z nakrętek/klocków: 2 x czerwony, 1 x niebieski, 2 x czerwony, 1 x niebieski
CZERWONY - klaśnięcie w dłonie
NIEBIESKI - tupnięcie nogą
Rytm przedstawiony gestem: 2 x klaśnięcie w dłonie, 1x tupnięcie nogą, 2 x klaśnięcie w dłonie, 1x tupnięcie nogą.
3. Zaprowadź dzieci – ćwiczenia kodowania
W załączniku znajdują się karty do kodowania. Wybierz 2 dowolne i zaprowadź dzieci do rodziców zgodnie z kodem, kolorując właściwe pola.
Załączniki:
Przedszkole Miejskie w Olsztynku
przedszkoleolsztynek.pl