Dzieci 6 – letnie

Materiały do pracy z dzieckiem w domu

Temat kompleksowy: Zwierzęta małe i duże.

 

09.06.20 – wtorek

1. Lulek jedzie do ZOO – film.

https://www.youtube.com/watch?v=xlXEn3l6vYM .

Obejrzyjcie uważnie film.

Jakie zwierzęta widział Lulek w Zoo?

 

2. Zagadki o zwierzętach z ZOO

Rodzice zadają zagadki i potwierdzają, gdy dziecko odpowie dobrze.

 

W Australii na drzewach żyję,

tam śpię, jem i piję.

Mym przysmakiem oczywiście

są eukaliptusa liście.

 

Powolne bardzo ma ruchy

i nie skrzywdzi nawet muchy.

Gdy na nerwach mu ktoś gra,

do skorupy się schowa.

 

Egzotyczne, dziwne zwierzę,

jaki kolor ma - ja nie wiem.

Barwę swoją ciągle zmienia,

z najbliższego otoczenia.

 

Na Antarktydzie żyje

elegancki czarny ptak,

dużo pływa lecz nie lata,

ma na sobie czarny frak.

 

Skacze, psoci i figluje,

z gałęzi na gałąź przeskakuje.

Kto figlarkę ową zna,

chętnie jej banana da.

Ma on trąbę, ma też kły,

jeśli trzeba, bywa zły.

Jego przodkiem mamut stary,

po nim wielkie ma rozmiary.

 

Często dzioba nie zamyka,

gada jakby starta płyta.

Bywa również kolorowa,

chyba wiesz już o kim mowa?

 

Jakie zwierzę to, czy wiecie,

co garb nosi na swym grzbiecie?

W karawanie podróżuje,

piaski pustyń pokonuje.

 

Jakieś zwierzę w trawie sssyczy,

pewnie szuka tam zdobyczy.

Skóra pokryta łuskami

z ciekawymi jest wzorkami.

 

W Australii mieszkam i dużo skaczę,

często zwą mnie tutaj torbaczem.

W torbie swojej dzieci noszę,

mogę je pokazać, o proszę!

 

Jest to kocur bardzo giętki,

nakrapiany, cały w cętki.

Umie biegać szybko tak,

bo to jest najszybszy ssak.

 

Czy mnie w ZOO podziwialiście,

kiedy jadłam z drzewa liście?

Długą szyję wyciągałam,

gdy tak sobie podjadałam.

 

3. Zoo – masaż do fragmentu wiersza B. Kołodziejskiego.

Dziecko leży na brzuchu, rodzic wykonuje masaż jego pleców. Potem następuje zmiana rol.

 

Tu  w zoo zawsze jest wesoło, (masujemy plecy otwartymi dłońmi)

Tutaj małpki skaczą w koło, (wykonujemy ruchy naśladujące skoki po okręgu)

Tutaj ciężko chodzą słonie, (naciskamy płaskimi dłońmi)

Biegną zebry niczym konie,( lekko stukamy pięściami)

Żółwie wolno ścieżką człapią,(powoli, lekko przykładamy płaskie dłonie)

W wodzie złote rybki chlapią (muskamy raz jedną, raz drugą ręką)

 

4. Samodzielne odczytywanie nazw zwierząt, słuchanie odgłosu. https://www.youtube.com/watch?v=PcDRe2Kk4aY.

 

5. „Słoń” – zabawa plastyczna.

Spróbujcie narysować słonia wg wzoru.

A może małpkę

 

 

6. Praca z KP4.35b – podawanie nazw zwierząt, podpisywanie ilustracji po śladzie, ćwiczenia artykulacyjne.

Praca z KP4.36a – nazywanie zwierząt, dzielenie nazw na głoski, zapisywanie pierwszej i ostatniej litery.

Praca z KP4.38a – kącik grafomotoryczny, pisanie nazw zwierząt po śladzie.

 

7. Ćwiczenia gimnastyczne.

Zestaw # 2

1.    Klęk podparty, wykonujemy ruch do tyłu, opierając pośladki o stopy, równocześnie chowamy głowę między ramiona. Powracamy do klęku podpartego. (+/- 10 ruchów)

2.    Małe żabki: skaczemy do przodu obunóż z głębokiego przysiadu (10 żabich skoków).

3.    Ćwiczenie dużych grup mięśniowych “Kto silniejszy”. Siadamy naprzeciwko dziecka: siad skrzyżny. Podajemy sobie ręce. Kolana dotykają. Przeciągamy się raz w jedną, raz w drugą stronę.

4.    Mała miękka piłka lub woreczki z grochem lub balonik: podrzucamy i chwytamy, ale po każdym podrzucie robimy obrót: raz w lewo, raz w prawo

5.    Siadamy. Na ustalony znak jak najszybciej podrywamy się z podłogi i klaszczemy.

Ćwiczenie uspokajające

Leżymy na plecach. Kładziemy na klatce piersiowej np. woreczek (lub dowolny inny przedmiot). Robimy wdech nosem, wydech ustami (woreczek podnosi się i opada – obserwujemy przedmiot).

 

Dziękuję. Pozdrawiam.