10.06 - środa
1.. Ćwiczenia słuchowe:
Rodzice – mówicie dzieciom pary wyrazów, w których występują głoski opozycyjne. Zadaniem dziecka, jest skoncentrowanie się, wsłuchanie i powiedzenie, jakimi głoskami różnią się pary wyrazów.
,,kra – gra”, ,,palony – balony”, ,,dom – tom”, ,,pajączek – bączek”, ,,wilki – wilgi”, ,,tarka – targa”, ,,kura – góra”, ,,kurnik – górnik”, ,,park – bark”, mókł – mógł”, ,,kość – gość”, ,,brała – prała”.
2. Rozwiązywanie zagadek o zwierzętach egzotycznych.
Można powiedzieć o niej,
że jest całkiem zwyczajnym koniem
lecz od pyska do ogona
jest paskami przystrojona. ( zebra )
Zwierzę owo, daję słowo,
najdziwniejsze jest na świecie,
żeby go nie mylić z krową,
aż dwa garby ma na grzbiecie.( wielbłąd )
Jest ogromny, jak pagórek,
ma zmarszczoną, szarą skórę,
nos, jak trąbę, prosty ogon,
uszy, co wachlować mogą. ( słoń )
Na tygrysy, lwy i szczury,
krokodyle oraz żmije
ona zawsze patrzy z góry,
bo ma bardzo długą szyję. ( żyrafa)
Gdy zobaczysz ją w ZOO,
robi ci się wesoło,
skacze, broi, miny stroi,
ludzi wcale się nie boi. ( małpa)
To zwierzę żyje nad Nilem,
a w paszczy ma zębów tyle,
że nawet, gdy leży grzecznie
liczyć je jest niebezpiecznie. ( krokodyl)
3. Proszę o wydrukowanie dziecku puzzli ( załącznik ).
4. „Zwierzak” – dziecko prezentuje zwierzę ruchem ciała i odgłosami. Uczestnicy zabawy odgadują, które zwierzę prezentuje dziecko. Np.
Zajęcia dodatkowe;
„Symetria” – proszę przedzielić kartkę na pół. Po jednej stronie układacie Państwo różne przedmioty, klocki w różnej konfiguracji. Po drugiej dziecko musi symetrycznie ułożyć przedmioty w ten sam sposób ( zdjęcia w załączniku ).
- Proszę , aby dziecko obejrzało bajkę edukacyjną „Zwierzęta afrykańskie". Po obejrzeniu będą naśladować sposób poruszania się zwierząt a także ich odgłosy.
- pierwsze zwierzątko to żyrafa - stajemy na palcach, podnosimy rączki wysoko do góry i robimy z nich szyję żyrafy. Wyciągamy się mocno w górę. opuszczamy ręce, stajemy na całych stopach (powtarzamy 3 - 4 razy)
- drugie zwierzątko to słoń - poruszamy się na czworakach, powoli, ciężko stąpając nogami. Zatrzymujemy się, wstajemy i robimy z rąk trąbę słonia. Naśladujemy przy tym jego odgłos (powtarzamy 3 - 4 razy)
- trzecie zwierzątko to hipopotam - siadamy po turecku, rączkami naśladujemy pryskanie się wodą (machamy rączkami w dół i w górę)
- czwarte zwierzątko to wąż - kładziemy się na podłodze i naśladujemy pełzanie węża wydając przy tym jego odgłos: ssssss
- piąte zwierzątko to struś - stajemy w małym rozkroku i robimy skłon, dotykając palcami do podłogi (powtarzamy 3 - 4 razy)
- szóste zwierzątko to małpka - podskakujemy jak małpki i naśladujemy jej odgłos: uuuuu....
- siódme zwierzątko to lew - robimy klęk podparty i naśladujemy ryczenie lwa: głośno i cicho (na zmianę)
- ósme zwierzątko to nosorożec - kładziemy się na podłogę, po chwili podnosimy się na czworakach i ruszamy głową, podnosząc róg raz do góry, raz na dół (powtarzamy 3 - 4 razy)
- dziewiąte zwierzątko to lampart - szybko biegamy na czworakach, zatrzymujemy się i kładziemy żeby odpocząć (powtarzamy 3 - 4 razy)
Przedszkole Miejskie w Olsztynku
przedszkoleolsztynek.pl