Dzieci 6 – letnie

Materiały do pracy z dzieckiem w domu

Temat kompleksowy: Zwierzęta małe i duże.

 

10.06.20 – środa 

 

1.    Idziemy do zoo – wysłuchanie piosenki,

https://www.youtube.com/watch?v=rXz-hKkUvoM

 

Tekst piosenki:

Refren:

Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo
Zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo
Zoo, zoo, zoo

1 Zwrotka

W pierwszej klatce małpy skaczą: hop, hop, hop
W pierwszej klatce małpy skaczą: hop, hop, hop
Za ogony siebie łapią
I na linach się bujają
W pierwszej klatce małpy skaczą hop, hop, hop
A papugi wciąż gadają: daj, daj, daj
A papugi wciąż gadają: daj, daj, daj
Ciągle skrzeczą, piszczą, wrzeszczą
Daj mi loda, ciastko, żelka
A papugi wciąż gadają: daj, daj, daj...

Refren:

Idziemy do zoo, zoo, zoo….

2 Zwrotka:

Słonie trąbą wodę piją: chlup, chlup, chlup
Słonie trąbą wodę piją: chlup, chlup, chlup
Bo tak już jest to zrobione
Trąbą piją wodę słonie
Słonie trąbą wodę piją: chlup, chlup, chlup
No a hieny wciąż się śmieją: hi, hi, hi
No a hieny wciąż się śmieją: hi, hi, hi
Nie wiadomo wciąż dlaczego
Humor dopisuje hienom
No a hieny wciąż się śmieją: hi, hi, hi

Refren:

Idziemy do zoo, zoo, zoo…..

 

2.Tylko jeden raz – wysłuchanie wiersza M. Buczkówny,

 

Proszę przeczytać  dziecku  wiersz i nauczyć dziecko  wiersza na pamięć

 

 

M. Buczkówna – „Tylko jeden raz”

Chcą żyć, jak i ty żyjesz,
wszystkie na świecie zwierzęta,
i mrówki, i żaby, i żmije,
i pszczoła wiecznie zajęta.

Przypatrz się z bliska dżdżownicy,
biedronce, jak kropki liczy,
jaskółce, jak gniazdo kleci,
jak pająk rozsnuwa sieci.

I paź królowej – motyl –
niech fruwa tęczowo – złoty,
i ślimak środkiem dróżki
niech pełznie, wystawia różki…

Niech skacze pasikonik,
niech świerszczyk w trawie dzwoni…
Dla nich kwitnie łąka, dla nich rośnie las.
Jak i ty – żyją tylko raz  

Proszę zadać dziecku pytania:

 Dlaczego dla zwierząt kwitnie łąka i rośnie dla nich las?

Co oznaczają słowa Jak i ty – żyją tylko raz (wyjaśniamy dziecku, że podobnie jak ludzie- także rośliny i zwierzęta mają tylko jedno życie. Dlatego należy szanować przyrodę i każde żywe stworzenie)

3. Dźwięki przyrody Dźwięki natury: rechotanie żab, kumkanie żabki, trele ptaków

https://www.youtube.com/watch?v=UGVer-XSNVI

4. Butelkowy slalom

Uważacie, że poruszanie się slalomem jest łatwe? To spróbujcie to zrobić z zawiązanymi oczami! Ta zabawa poprawia koncentrację, ćwiczy zapamiętywanie i koordynację ruchową. Gdy już popisałam się mądrymi słowami, opowiem Wam na czym polega! Zaczynacie od rozstawienia dwóch butelek po pokoju. Dziecko ma chwilę na przyjrzenie się i zapamiętanie gdzie stoją, po czym zawiązujecie mu oczy. Zadanie polega na przejściu w taki sposób, aby nie przewrócić żadnej z butelek. Gdy uda mu się przejść poziom, dokładacie kolejną przeszkodę i tak do momentu, aż skończą Wam się w domu plastikowe butelki.

5. Praca z KP4.36b – pisanie wyrazów po śladzie, odczytywanie prostych wyrazów, nazywanie zwierząt i łączenie ich z odpowiednim wyrazem.

Praca z KP4.37a –szukanie ukrytych zwierząt.

Samodzielna praca z KZ 78–79, utrwalenie informacji o zwierzętach, które dziko żyją w Polsce, rozmowa na temat parków narodowych.

Pozdrawiam.