Dzieci 6 – letnie
Materiały do pracy z dzieckiem w domu
Temat kompleksowy: Zwierzęta małe i duże.
12.06.20 – piątek
1. „Zwierzę to nie zabawka” - teatrzyk edukacyjny cz.1/10- Tom Justyniański
https://www.youtube.com/watch?v=lmQ28ip1tLE
„Zwierzęta to nasza rodzina” - teatrzyk edukacyjny cz. 2/10
https://www.youtube.com/watch?v=ltUr2BLKjjI
2.„Pies przyjacielem człowieka” – rozmowa kierowana na temat; Jak należy opiekować się zwierzątkiem?
Każdy z nas ma prawo sam wybrać sobie przyjaciół; nie ma, co do tego wątpliwości. Mając to na uwadze, psy dają nam niezliczone powody, do tego, by i ich zaliczyć do tego grona. Przykładowo, psy:
Powinniśmy jasno podkreślić, że możemy uważać psa za najlepszego przyjaciela człowieka, jednak człowiek nie zawsze jest najlepszym przyjacielem psa.
3. Posłuchajcie opowiadania o Mateuszu
Jestem sobie Mateuszek,
kocham zwierzęta
i wciąż nowe mieć muszę.
Najpierw żółwia od mamy dostał,
lecz szybko o nim zapomniał.
Bo taki twardy, nie ma futerka –
teraz chce mieć kundelka.
Kundelek piszczy, w oczy zagląda,
a nasz Mateusz za kotkiem się ogląda.
Bo tak fajnie mruczy i kłębuszek gania –
pasuje do mojego mieszkania.
Po trzech dniach zabawą znudzony,
zapragnął mieć rybki- welony.
Bo tak niewiele zjadają
i pięknie w akwarium wyglądają.
A następnego dnia przyniósł do domu jeża.
Zwierzęta coraz bardziej stłoczone,
smutne i nie nakarmione.
Z pomocą przyszła im wróżka:
ten chłopiec nie ma serduszka.
Ja kocham zwierzęta szczerze,
a w miłość Mateusza nie wierzę.
Zabieram was więc wszystkie,
źle zwierzętom z taki panem.
Rzecze na to pies
– ja jednak z nim zostanę.
Na pewno gdy mnie samego zastanie,
zrozumie na czym polega kochanie.
Mateusza nic nie zmieniło!
Zostawił psa pod sklepem
i psie się zgubiło.
Wtedy mała dziewczynka
do psa zagadała:
„Byłbyś wpadł pod samochód, malutki!
Uważać trzeba.
Ach jaki ty jesteś chudziutki!
Chcesz chleba? Chodź ze mną.
Mieszkam w podwórku,
będziesz mógł biegać tam sam i nie na sznurku...
Będzie ci dobrze, chodź!
Już nie znajdziesz pana,
choćbyś tu czekał do rana.
No, chodźże ze mną nieboże.
Nie wiesz, że w mieście pies sam być nie może!
4. Rozmowa na temat opowiada
- Czy Mateusz był przyjacielem zwierząt?
- Czy zwierzętom dobrze było z Mateuszem?
- Czy chciałbyś mieć takiego pana będąc psem?
- Dlaczego wszystkie zwierzęta odeszły, a został tylko pies?
5. Zabawa przy piosence Kundel bury z wykorzystaniem maskotek – improwizacje przy piosence, animacja maskotki.
https://www.youtube.com/watch?v=WBNzkZ-53ns
6. Łańcuszek skojarzeń - techniki twórczego myślenia.
Stopniowe oddalenie się od hasła wyjściowego:
Pies – uszy – łapy – nos - ogon – obroża - smycz – pan – dom (prawdopodobne odpowiedzi).
Kot – wąsy…………….
Papuga……
Rybki…….itd.
7 „Moje zwierzątko” – praca plastyczna.
Jeśli masz zwierzątko, to narysuj je.
Jeżeli nie masz, to narysuj takie jakie chciałbyś mieć.
8. Praca z KP4.38b – kącik grafomotoryczny, rozwiązywanie działań, zapisywanie wyników. Praca z KP4.37b – zaznaczanie sytuacji, w których nie należy podchodzić do nieznajomego psa, otaczanie pętlą obrazków przedmiotów potrzebnych podczas spaceru z psem.
Kto rozpoznał te zwierzątka?
Pozdrawiam.
Przedszkole Miejskie w Olsztynku
przedszkoleolsztynek.pl