Dzieci 6 – letnie

Materiały do pracy z dzieckiem w domu

Temat kompleksowy: Zwierzęta małe i duże.

 

12.06.20 – piątek

1. „Zwierzę to nie zabawka” - teatrzyk edukacyjny cz.1/10- Tom Justyniański

https://www.youtube.com/watch?v=lmQ28ip1tLE

„Zwierzęta to nasza rodzina” - teatrzyk edukacyjny cz. 2/10

  https://www.youtube.com/watch?v=ltUr2BLKjjI

 

2.„Pies przyjacielem człowieka” – rozmowa kierowana na temat; Jak należy opiekować się zwierzątkiem?

Powody, dla których pies uważany jest za najlepszego przyjaciela człowieka

Każdy z nas ma prawo sam wybrać sobie przyjaciół; nie ma, co do tego wątpliwości. Mając to na uwadze, psy dają nam niezliczone powody, do tego, by i ich zaliczyć do tego grona. Przykładowo, psy:

  • Są wierne.
  • Nie dyskryminują innych z powodu ich wyglądu, wieku, statusu społecznego itp.
  • Potrafią dostrzec, że jest Ci źle i starają się Ciebie pocieszyć.
  • Obronią Cię, jeśli ktoś będzie chciał Cię zaatakować lub zranić.
  • Są wspaniałymi towarzyszami, chronią ludzi przed samotnością i depresją.
  • Potrafią wykryć chorobę.

Powinniśmy jasno podkreślić, że możemy uważać psa za najlepszego przyjaciela człowieka, jednak człowiek nie zawsze jest najlepszym przyjacielem psa.

 

3. Posłuchajcie opowiadania o Mateuszu

 

Jestem sobie Mateuszek,

kocham zwierzęta

i wciąż nowe mieć muszę.

Najpierw żółwia od mamy dostał,

lecz szybko o nim zapomniał.

Bo taki twardy, nie ma futerka –

teraz chce mieć kundelka.

Kundelek piszczy, w oczy zagląda,

a nasz Mateusz za kotkiem się ogląda.

Bo tak fajnie mruczy i kłębuszek gania –

pasuje do mojego mieszkania.

Po trzech dniach zabawą znudzony,

zapragnął mieć rybki- welony.

Bo tak niewiele zjadają

i pięknie w akwarium wyglądają.

A następnego dnia przyniósł do domu jeża.

Zwierzęta coraz bardziej stłoczone,

smutne i nie nakarmione.

Z pomocą przyszła im wróżka:

ten chłopiec nie ma serduszka.

Ja kocham zwierzęta szczerze,

a w miłość Mateusza nie wierzę.

Zabieram was więc wszystkie,

źle zwierzętom z taki panem.

 Rzecze na to pies

 – ja jednak z nim zostanę.

Na pewno gdy mnie samego zastanie,

zrozumie na czym polega kochanie.

Mateusza nic nie zmieniło!

Zostawił psa pod sklepem

i psie się zgubiło.

Wtedy mała dziewczynka

do psa zagadała:

„Byłbyś wpadł pod samochód, malutki!

Uważać trzeba.

Ach jaki ty jesteś chudziutki!

Chcesz chleba? Chodź ze mną.

Mieszkam w podwórku,

będziesz mógł biegać tam sam i nie na sznurku...

Będzie ci dobrze, chodź!

Już nie znajdziesz pana,

choćbyś tu czekał do rana.

No, chodźże ze mną nieboże.

Nie wiesz, że w mieście pies sam być nie może!

 

4. Rozmowa na temat opowiada

- Czy Mateusz był przyjacielem zwierząt?

- Czy zwierzętom dobrze było z Mateuszem?

- Czy chciałbyś mieć takiego pana będąc psem?

- Dlaczego wszystkie zwierzęta odeszły, a został tylko pies?

 

5. Zabawa przy piosence Kundel bury z wykorzystaniem maskotek – improwizacje przy piosence, animacja maskotki.

https://www.youtube.com/watch?v=WBNzkZ-53ns

 

6. Łańcuszek skojarzeń - techniki twórczego myślenia.

Stopniowe oddalenie się od hasła wyjściowego:

Pies – uszy – łapy – nos - ogon – obroża - smycz – pan – dom (prawdopodobne odpowiedzi).  

Kot – wąsy…………….

Papuga……

Rybki…….itd.

 

7 „Moje zwierzątko” – praca plastyczna.

Jeśli masz zwierzątko, to narysuj je.

Jeżeli nie masz, to narysuj takie jakie chciałbyś mieć.

 

8. Praca z KP4.38b – kącik grafomotoryczny, rozwiązywanie działań, zapisywanie wyników. Praca z KP4.37b – zaznaczanie sytuacji, w których nie należy podchodzić do nieznajomego psa, otaczanie pętlą obrazków przedmiotów potrzebnych podczas spaceru z psem.

 

Kto rozpoznał te zwierzątka?

Pozdrawiam.