Witajcie!

 

Wielkimi krokami zbliża się do nas LatoJ

 Zapewne nie możecie się już doczekać pięknych i ciepłych dni.

Zapraszam Was więc do  zabaw związanych z tą właśnie porą roku.

 

1. Iskierka.

 

Tekst, który wypowiadacie: ,,Puszczam iskierkę przyjaźni w krąg, niech wróci do moich rąk”. Podajcie swoim domownikom ręce i uściśnijcie Wasze dłonie. Niech Wasz delikatny uścisk przejdzie z rąk do rok od jednej osoby do drugiej.

 

2. „Po łące biega lato” – posłuchajcie piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=ADOBtxxWmBY

Po łące biega lato
Uwija się jak bąk.
„Dzień dobry” mówi kwiatom
i pieści każdy pąk.

Ref.:
Kto chce się z latem spotkać,
Niech idzie z nami tam.
Rumianek i stokrotka
Pokażą drogę nam.

Pomaga lato pszczołom,
Na kwiatach też się zna.
Uśmiecha się wesoło
I w berka z wiatrem gra!

Ref.:
Kto chce się z latem spotkać…

Gdy lato jest zmęczone,
W szałasie sobie śpi
I we śnie gra w zielone,
Bo łąka mu się śni.

Ref.:
Kto chce się z latem spotkać…

A teraz odpowiedzcie na pytania:

Jaką mamy porę roku?

Jakie zmiany zauważyliście w przyrodzie?

Czy wiecie, jakie zmiany zachodzą latem w parku, lesie i na polu?

Posłuchajcie jeszcze raz uważnie piosenki i zastanówcie się, w jakim miejscu – zgodnie z piosenką – można spotkać lato.

Teraz możecie spróbować śpiewać piosenkę oraz potańczyć J

 

3.  „Lato czarodziej” – Rodzic w tej zabawie zamienia się w Lato trzyma różczkę, dzięki której może czarować.

Rodzic włącza muzykę - Antonio Vivaldi - "Lato"

https://www.youtube.com/watch?v=jsCsR-SbPFs

Poruszajcie się po pokoju w rytm muzyki. Na przerwę w muzyce Lato powie Ci w co się zamienisz:

„Abra kadabra, czary i magia, zamień się w …, np.: żabę, piłkę, samolot, węża, drzewo, psa, bociana…”

Starajcie się odzwierciedlić ruchem to, co zaproponowało dla Was Lato.

Naśladowanie trwa tak długo, dopóki Lato ponownie nie włączy muzyki.

 

 

4,  Obrazy lata”  Zabawa polega na wypatrzeniu na obrazku kilku elementów. To zadanie wymaga spostrzegawczości, koncentracji uwagi.
Podpowiem Wam, że na obrazku znajdują się 3-4 przedmioty
J

 

4. Praca z KP4.39a – poznanie znaczenia niektórych przysłów i związków frazeologicznych.

 

·       Waszym zadaniem jest wpisać obrok obrazków numery właściwych zdań.

Rodzic odczytuje zdania:

 

 1. Mieć dwie lewe ręce.

 2. Mieć muchy w nosie.

3. Siedzieć jak na szpilkach.

4. Spać jak kamień.

 

·       Następnie postarajcie się odczytać zdania z poznanych liter, wpisując  numer obrazka, który ilustruje dane  zdanie.

·       Na koniec w ramce zilustrujcie przysłowie „Myśleć o niebieskich migdałach”.

 

5. Zaproście najbliższych na spacer do parku lub lasu. Rozejrzyjcie się i opowiedzcie jakie kwiaty i rośliny widzicie dookoła, jakie barwy ma przyroda latem, a także posłuchajcie śpiewu ptaków.

 

Miłego dnia! J