Witajcie!
Wielkimi krokami zbliża się do nas LatoJ
Zapewne nie możecie się już doczekać pięknych i ciepłych dni.
Zapraszam Was więc do zabaw związanych z tą właśnie porą roku.
1. Iskierka.
Tekst, który wypowiadacie: ,,Puszczam iskierkę przyjaźni w krąg, niech wróci do moich rąk”. Podajcie swoim domownikom ręce i uściśnijcie Wasze dłonie. Niech Wasz delikatny uścisk przejdzie z rąk do rok od jednej osoby do drugiej.
2. „Po łące biega lato” – posłuchajcie piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=ADOBtxxWmBY
Po łące biega lato
Uwija się jak bąk.
„Dzień dobry” mówi kwiatom
i pieści każdy pąk.
Ref.:
Kto chce się z latem spotkać,
Niech idzie z nami tam.
Rumianek i stokrotka
Pokażą drogę nam.
Pomaga lato pszczołom,
Na kwiatach też się zna.
Uśmiecha się wesoło
I w berka z wiatrem gra!
Ref.:
Kto chce się z latem spotkać…
Gdy lato jest zmęczone,
W szałasie sobie śpi
I we śnie gra w zielone,
Bo łąka mu się śni.
Ref.:
Kto chce się z latem spotkać…
A teraz odpowiedzcie na pytania:
Jaką mamy porę roku?
Jakie zmiany zauważyliście w przyrodzie?
Czy wiecie, jakie zmiany zachodzą latem w parku, lesie i na polu?
Posłuchajcie jeszcze raz uważnie piosenki i zastanówcie się, w jakim miejscu – zgodnie z piosenką – można spotkać lato.
Teraz możecie spróbować śpiewać piosenkę oraz potańczyć J
3. „Lato czarodziej” – Rodzic w tej zabawie zamienia się w Lato trzyma różczkę, dzięki której może czarować.
https://www.youtube.com/watch?v=jsCsR-SbPFs
Poruszajcie się po pokoju w rytm muzyki. Na przerwę w muzyce Lato powie Ci w co się zamienisz:
„Abra kadabra, czary i magia, zamień się w …, np.: żabę, piłkę, samolot, węża, drzewo, psa, bociana…”
Starajcie się odzwierciedlić ruchem to, co zaproponowało dla Was Lato.
Naśladowanie trwa tak długo, dopóki Lato ponownie nie włączy muzyki.
4, „Obrazy lata” – Zabawa polega na wypatrzeniu na obrazku kilku elementów. To zadanie wymaga spostrzegawczości, koncentracji uwagi.
Podpowiem Wam, że na obrazku znajdują się 3-4 przedmioty J
4. Praca z KP4.39a – poznanie znaczenia niektórych przysłów i związków frazeologicznych.
· Waszym zadaniem jest wpisać obrok obrazków numery właściwych zdań.
Rodzic odczytuje zdania:
1. Mieć dwie lewe ręce.
2. Mieć muchy w nosie.
3. Siedzieć jak na szpilkach.
4. Spać jak kamień.
· Następnie postarajcie się odczytać zdania z poznanych liter, wpisując numer obrazka, który ilustruje dane zdanie.
· Na koniec w ramce zilustrujcie przysłowie „Myśleć o niebieskich migdałach”.
5. Zaproście najbliższych na spacer do parku lub lasu. Rozejrzyjcie się i opowiedzcie jakie kwiaty i rośliny widzicie dookoła, jakie barwy ma przyroda latem, a także posłuchajcie śpiewu ptaków.
Miłego dnia! J
Przedszkole Miejskie w Olsztynku
przedszkoleolsztynek.pl