Czwartek 18.06

 

1. Zapoznanie z opowiadaniem B. Forma: Pogoda.

Adaś ciągle spogląda w okno. Dzisiaj z grupą przedszkolaków jedzie na wycieczkę. Ale co z tą pogodą? Czy wycieczka się uda? Mają jechać bryczką i grać w piłkę.

- Mamusiu, nie widać słońca. po niebie płyną ciemne chmury - chłopiec ze smutkiem spogląda w okno.

- Może zabiorę grubszą kurtkę, a może wyciągnę z plecaka krótkie spodnie, pewnie ich nie założę - coraz bardziej denerwuje się Adaś.

- Nie martw się, popatrz termometr wskazuje wysoką temperaturę - tłumaczy mama.

- Jest ciepło, chociaż trochę parno. Włączymy telewizor i zaraz dowiemy się jaka będzie pogoda - na ekranie pojawiła się mapa Polski. - Mieszkamy tutaj, gdzie widać słońce zza chmur - tłumaczy Adasiowi. - Wprawdzie widać czasami padający deszcz, jednak to tylko przelotne opady.

Adaś wpatruje się w mapę pogody.

- Trochę podobna do naszego kalendarza pogody. Codziennie wspólnie z panią zaznaczamy na nim pogodę jaką zaobserwowaliśmy w drodze do przedszkola. Wybieramy chmurki, krople deszczu, ugięte na wietrze drzewa.

Zegar wybija ósmą godzinę.

- Na nas już czas - mama z Adasiem idą do przedszkola.

- Będzie wspaniale, zobaczysz. Przebierz się w krótkie spodenki, jest coraz cieplej.

Pogoda dopisała. Chociaż było pochmurno nie spadła ani jedna kropla deszczu. Był spacer nad jezioro, przejazd bryczką i oczywiście gra w piłkę. Dzieci wróciły bardzo zadowolone, chociaż trochę zmęczone.

 

Odpowiedzcie na pytania:

Gdzie wybierał się Adaś?

Dlaczego chłopiec był zmartwiony?

Jaką pogodę wskazywała prognoza pogody w telewizji?

Jaka pogoda była na wycieczce?

 

2.  „Zjawiska atmosferyczne” - Przeczytajcie wyrazy i połączcie z obrazkami.

 

  Słońce

 


 

 

Wiatr

 


 

Upał

 


 

Piorun

 


 

Deszcz

 


 

Śnieg

 


 

3. Dorysuj brakujące rytmy.


4. Chmury, chmurki 

 Rodzic włącza muzykę instrumentalną w tempie na przemian wolnym i szybkim.

Gdy usłyszą muzykę w szybkim tempie  wtedy małe chmurki płyną po niebie, unosimy  ręce w górę, "płyną małe chmurki" - poruszamy dłońmi w nadgarstkach przenosząc ręce w dowolnych kierunkach (proste w łokciach).

Kiedy muzyka staje się wolniejsza, płyną duże, ciężkie od deszczu chmury – wykonują płynne ruchy rękami w różne strony, kołyszemy  się na boki całym ciałem.

Link do podkładu muzycznego szybko-wolno

https://www.youtube.com/watch?v=7ZMh6tc7rt0

5 . Praca z KP str 41a- połączcie w pary  obrazki z odpowiednim  cieniem, odczytajcie litery i utwórzcie z nich wyraz.

Praca z KP str 41b – uzupełnijcie ilustracje symbolami pogody i przeczytajcie nazwy dni tygodnia.

Miłego dnia!