Czwartek 18.06
1. Zapoznanie z opowiadaniem B. Forma: Pogoda.
|
Odpowiedzcie na pytania:
Gdzie wybierał się Adaś?
Dlaczego chłopiec był zmartwiony?
Jaką pogodę wskazywała prognoza pogody w telewizji?
Jaka pogoda była na wycieczce?
2. „Zjawiska atmosferyczne” - Przeczytajcie wyrazy i połączcie z obrazkami.
Słońce |
|
|
Wiatr |
|
|
Upał |
|
|
Piorun |
|
|
Deszcz |
|
|
Śnieg |
|
|
3. Dorysuj brakujące rytmy.
4. Chmury, chmurki
Rodzic włącza muzykę instrumentalną w tempie na przemian wolnym i szybkim.
Gdy usłyszą muzykę w szybkim tempie wtedy małe chmurki płyną po niebie, unosimy ręce w górę, "płyną małe chmurki" - poruszamy dłońmi w nadgarstkach przenosząc ręce w dowolnych kierunkach (proste w łokciach).
Kiedy muzyka staje się wolniejsza, płyną duże, ciężkie od deszczu chmury – wykonują płynne ruchy rękami w różne strony, kołyszemy się na boki całym ciałem.
Link do podkładu muzycznego szybko-wolno
https://www.youtube.com/watch?v=7ZMh6tc7rt0
5 . Praca z KP str 41a- połączcie w pary obrazki z odpowiednim cieniem, odczytajcie litery i utwórzcie z nich wyraz.
Praca z KP str 41b – uzupełnijcie ilustracje symbolami pogody i przeczytajcie nazwy dni tygodnia.
Miłego dnia!
Przedszkole Miejskie w Olsztynku
przedszkoleolsztynek.pl