Czwartek 25.06
Witajcie! Dziś porozmawiamy o wakacjach!
Zaczynamy…
1. Naszym pierwszym zadaniem jest wycięcie poniższych 7 prostokątów. Zamknij oczy, a w tym czasie rodzic chowa wycięte karteczki. Musisz je odnaleźć wszystkie. Gdy Ci się to uda, ułóż kartoniki w kolejności od 1 do 7 i odczytaj hasło.
1 |
W |
4 |
A |
2 |
A |
5 |
C |
5 |
J |
3 |
K |
6 |
E |
2. Odpowiedzcie teraz:
- Z czym kojarzą się wam wakacje?
- Po co są wakacje?
- Co by było, gdyby nie było wakacji?
- Gdzie i jak waszym zdaniem można spędzić wakacje?
- Czym można pojechać na wakacje?
3. A teraz wyruszymy na wakacje różnymi środkami transportu.
Link do zabawy àhttps://www.youtube.com/watch?v=aOpEskiyu4A ( tu możecie zobaczyć jak się bawić)
Załącznik piosenka „Jadę, jadę…”
4. Słuchanie wiersz pt.,, Kolorowy pociąg”- D. Gellner i rozmowa kierowana dotycząca treści
Kolorowy pociąg
Wycinam z papieru kolorowy pociąg.
Kolorowe koła po szynach turkoczą.
W niebieskim wagonie niebo rozgwieżdżone,
w żółtym- słońce z uśmiechem złocistym.
W czerwonym- kilka maków,
w białym-Puszysty obłok,
w zielonym- wilgotne listki.
A w ostatnim- największym-
Bukiet spełnionych marzeń.
Odpowiedzcie na pytania całym zdaniem,
- Ile wagonów miał pociąg z wiersza?
Teraz przygotujcie sześć prostokątów z kolorowego papieru ponumerowanych od 1 do 6. Rodzic ponownie czyta wiersz. Gdy czyta o pierwszym wagonie, podnosicie prostokąt z numerem 1 itd.
Następnie usiądźcie przy stolikach i narysujcie w każdym wagonie elementy przedstawione w wierszu.
Rodzic kolejny raz czyta utwór, a wy ustawcie wagony z rysunkami w odpowiedniej kolejności.
Co jest w pierwszym wagonie?
Co jest w trzecim wagonie?
Co jest w piątym wagonie?
5. Praca z KP str 40 – zaznaczcie co zamierzacie robić latem, a następnie narysuj, gdzie spędzisz wakacje
Przedszkole Miejskie w Olsztynku
przedszkoleolsztynek.pl