Czwartek 25.06

Witajcie!  Dziś porozmawiamy o wakacjach!

Zaczynamy…

 

1. Naszym pierwszym  zadaniem jest wycięcie poniższych 7 prostokątów. Zamknij oczy, a w tym czasie rodzic chowa wycięte karteczki. Musisz je odnaleźć wszystkie. Gdy Ci się to uda, ułóż kartoniki w kolejności od 1 do 7 i odczytaj hasło.

 

 


1

W

 

4

A

 

2

A

 

5

C

 

5

J

 

3

K

   

6

E


2. Odpowiedzcie teraz:

- Z czym kojarzą się wam wakacje?

- Po co są wakacje?

- Co by było, gdyby nie było wakacji?

- Gdzie i jak waszym zdaniem można spędzić wakacje?

- Czym można pojechać na wakacje?

 

3. A teraz wyruszymy na wakacje różnymi środkami transportu.

Link do zabawy àhttps://www.youtube.com/watch?v=aOpEskiyu4A ( tu możecie zobaczyć jak się bawić)

Załącznik piosenka „Jadę, jadę…”

 

4. Słuchanie wiersz pt.,, Kolorowy pociąg”- D. Gellner i rozmowa kierowana dotycząca treści


Kolorowy pociąg


Wycinam z papieru kolorowy pociąg.
Kolorowe koła po szynach turkoczą.
W niebieskim wagonie niebo rozgwieżdżone,
w żółtym- słońce z uśmiechem złocistym.
W czerwonym- kilka maków,

w białym-Puszysty obłok,

w zielonym- wilgotne listki.
A w ostatnim- największym-
Bukiet spełnionych marzeń.

 

 Odpowiedzcie na pytania całym zdaniem,


- Ile wagonów miał pociąg z wiersza?

 Teraz przygotujcie sześć prostokątów z kolorowego papieru ponumerowanych od 1 do 6.  Rodzic ponownie czyta wiersz. Gdy czyta o pierwszym wagonie,  podnosicie prostokąt z numerem 1 itd.

 Następnie usiądźcie przy stolikach i narysujcie w każdym wagonie elementy przedstawione w wierszu.

Rodzic kolejny raz czyta utwór, a wy ustawcie wagony z rysunkami w odpowiedniej kolejności.

Co jest w pierwszym wagonie?

Co jest w trzecim wagonie?

Co jest w piątym wagonie?

5. Praca z KP str 40 – zaznaczcie co zamierzacie robić latem, a następnie narysuj, gdzie spędzisz wakacje