Wtorek 30.06
Witajcie przedszkolaki
W dniu dzisiejszym zaproście swoich rodziców do zabaw ruchowych. Ubierzcie wygodny strój i zapraszam do zabawy.
1. Ćwiczenia kształtujące świadomość schematu ciała
Powitanie paluszkami- siedzimy w parach pochylając się do środka, witamy się ze sobą paluszkami rąk i całymi dłońmi.
Powitanie stopami – siedzimy w parach trzymając się za ręce, teraz witamy się ze sobą paluszkami stóp.
Wskazywanie za rodzicem swoich części ciała – pokaż swoje ręce, swoje ucho itp.
2. Masowane wierszyki:
PIZZA (zabawa włoska, oprac. M.Bogdanowicz)
[Dziecko leży na brzuchu]
Najpierw sypiemy mąkę [Przebieramy po jego plecach opuszkami palców obu dłoni]
zgarniamy ją [brzegami obu dłoni wykonujemy ruchy zagarniające]
lejemy oliwę [rysujemy palcem falistą linię, począwszy od karku aż do dolnej części pleców]
dodajemy szczyptę soli [lekko je szczypiemy]
no... może dwie, trzy.
Wyrabiamy ciasto [z wyczuciem ugniatamy boki dziecka]
wałkujemy [wodzimy dłońmi zwiniętymi w pięści po jego plecach w górę i w dół]
wygładzamy placek [gładzimy je]
i na wierzchu kładziemy:
pomidory, [delikatnie stukamy dłońmi zwiniętymi w miseczki]
krążki cebuli, [rysujemy koła]
oliwki, [naciskamy palcem w kilku miejscach]
[dziecko samo wymyśla co dodajemy do pizzy]
posypujemy serem [szybko muskamy dziecko po plecach opuszkami palców obu dłoni]
(parmezanem, mozzarellą)
i... buch! do pieca. [Przykrywamy sobą dziecko i na chwilę pozostajemy w tej pozycji-dopóki dziecko ma na to ochotę]
Wyjmujemy i kroimy: [Kroimy plecy brzegiem dłoni]
dla mamusi, dla tatusia,
dla babci, dla brata
dla Matyldy... a teraz [dziecko wymyśla, dla kogo jeszcze będą kawałki pizzy]
polewamy keczupem, [kreślimy palcem na plecach linię z pętelkami]
i... zjadamy... mniam, mniam, mniam.
3. Ćwiczenia kształtujące świadomość przestrzeni
Jak najwyżej – wszyscy leżą na plecach ,,w rozsypce” na podłodze. Sięganie rękoma i nogami ,,do sufitu”, wyciąganie ich jak najwyżej, naśladowanie ruchem dłoni gestu wkręcanie żarówek.
Bączek – siedzimy na podłodze z nogami ugiętymi w kolanach i lekko uniesionymi. Odpychając się rękoma, każdy próbuje samodzielnie obracać się w miejscu wokół własnej osi.
Zabawa Raki – leżąc na plecach, z wyciągniętymi rękami za głowę odpychając się nogami, przesuwamy się na plecach po podłodze i próbując palcami ręki – szczypcami złapać inną np. mamę ,która porusza się w ten sam sposób.
4. Ćwiczenia oparte na relacji „z”
Lustro – dziecko siedzi naprzeciw rodzica, zwrócone do niego przodem. Dorosły ,,rysuje” ręką w powietrzu różne figury np. jazdę samochodem, czytanie książki, dziecko zaś stara się jak najdokładniej naśladować ruchy dorosłego.
Domki – rodzic w klęku podpartym, tworzy domek dla swojego dziecka. Dziecko wchodzi do domku (siada skulone pod rodzicem).Liczy do 10 i wychodzi spod domku, przechodzi między jego nogami i rękami.
Wycieczka – ciąganie dziecka w kocu- za ręce, na nogi, na zrolowanym kocu.
5. Ćwiczenia rozwijające relacje „przeciwko”
Paczka – dziecko zwija się w kłębek na dywanie a dorosły próbuje je „rozwiązać” (zmiana ról).
Przepychanie – dziecko i dorosły siedzą na dywanie plecami do siebie i próbują się przepychać plecami.
Skała – dziecko próbuje przesunąć rodzica, następnie zmiana.
6. Ćwiczenia oparte na relacji „razem”
Rowerek – dorosły i dziecko leżą na plecach, stopami opierają się o stopy partnera, kreślą wspólnie kółka w powietrzu, „jadą na rowerze”.
Kołyska – dorosły w siadzie rozkrocznym obejmuje dłońmi dziecko siedzące przed nim tyłem, kołyszą się na boki.
Mam nadzieje, że się podobało!
Udanych wakacji!!!
Przedszkole Miejskie w Olsztynku
przedszkoleolsztynek.pl