Poniedziałek 29.06

Witajcie przedszkolaki

W dniu dzisiejszym zaproście swoich rodziców do zabaw ruchowych. Ubierzcie wygodny strój i zapraszam do zabawy.

1.  Ćwiczenia kształtujące świadomość schematu ciała

Powitanie paluszkami- siedzimy w parach pochylając się do środka, witamy się ze sobą paluszkami rąk i całymi dłońmi.

 

Powitanie stopami –  siedzimy w parach  trzymając się za ręce, teraz witamy się ze sobą paluszkami stóp.

 

Wskazywanie za rodzicem swoich części ciała – pokaż swoje ręce, swoje ucho itp.

 

 

2. Masowane wierszyki:

 

PIZZA (zabawa włoska, oprac. M.Bogdanowicz)

 

[Dziecko leży na brzuchu]

Najpierw sypiemy mąkę [Przebieramy po jego plecach opuszkami palców obu dłoni]

zgarniamy ją [brzegami obu dłoni wykonujemy ruchy zagarniające]

lejemy oliwę [rysujemy palcem falistą linię, począwszy od karku aż do dolnej części pleców]

dodajemy szczyptę soli [lekko je szczypiemy]

no... może dwie, trzy.

Wyrabiamy ciasto [z wyczuciem ugniatamy boki dziecka]

wałkujemy [wodzimy dłońmi zwiniętymi w pięści po jego plecach w górę i w dół]

wygładzamy placek [gładzimy je]

i na wierzchu kładziemy:

pomidory[delikatnie stukamy dłońmi zwiniętymi w miseczki]

krążki cebuli[rysujemy koła]

oliwki, [naciskamy palcem w kilku miejscach]

 [dziecko samo wymyśla co dodajemy do pizzy]

posypujemy serem [szybko muskamy dziecko po plecach opuszkami palców obu dłoni]

(parmezanem, mozzarellą)

i... buch! do pieca. [Przykrywamy sobą dziecko i na chwilę pozostajemy w tej pozycji-dopóki dziecko ma na to ochotę]

Wyjmujemy i kroimy: [Kroimy plecy brzegiem dłoni]

dla mamusi, dla tatusia,

dla babci, dla brata

dla Matyldy... a teraz [dziecko wymyśla, dla kogo jeszcze będą kawałki pizzy]

polewamy keczupem[kreślimy palcem na plecach linię z pętelkami]

i... zjadamy... mniam, mniam, mniam.          

 

 

3. Ćwiczenia kształtujące świadomość przestrzeni

Jak najwyżej – wszyscy leżą na plecach ,,w rozsypce” na podłodze. Sięganie rękoma i nogami ,,do sufitu”, wyciąganie ich jak najwyżej, naśladowanie ruchem dłoni gestu wkręcanie żarówek.

 

Bączek –  siedzimy na podłodze z nogami ugiętymi w kolanach i lekko uniesionymi. Odpychając się rękoma, każdy próbuje samodzielnie obracać się w miejscu wokół własnej osi.

 

Zabawa Raki – leżąc na plecach, z wyciągniętymi rękami za głowę odpychając się nogami,  przesuwamy się na plecach po podłodze i próbując palcami ręki – szczypcami złapać inną np. mamę ,która porusza się w ten sam sposób.

4.  Ćwiczenia oparte na relacji „z”

Lustro – dziecko siedzi naprzeciw rodzica, zwrócone do niego przodem. Dorosły ,,rysuje” ręką w powietrzu różne figury np. jazdę samochodem, czytanie książki, dziecko zaś stara się jak najdokładniej naśladować ruchy dorosłego.

 

Domki – rodzic w klęku podpartym, tworzy domek dla swojego dziecka. Dziecko wchodzi do domku (siada skulone pod rodzicem).Liczy do 10 i wychodzi spod domku, przechodzi między jego nogami i rękami.

 

Wycieczka – ciąganie dziecka w kocu- za ręce, na nogi, na zrolowanym kocu.

 

  5. Ćwiczenia rozwijające relacje „przeciwko”

 

Paczka – dziecko zwija się w kłębek na dywanie a dorosły próbuje je „rozwiązać” (zmiana ról).

Przepychanie – dziecko i dorosły siedzą na dywanie plecami do siebie i próbują się przepychać plecami.

 

Skała – dziecko próbuje przesunąć rodzica, następnie zmiana.

6.  Ćwiczenia oparte na relacji „razem”

Rowerek – dorosły i dziecko leżą na plecach, stopami opierają się o stopy partnera, kreślą wspólnie kółka w powietrzu, „jadą na rowerze”.

 

Kołyska – dorosły w siadzie rozkrocznym obejmuje dłońmi dziecko siedzące przed nim tyłem, kołyszą się na boki.

 

 

Mam nadzieje, że się podobało!