Dzieci 6 – letnie
Materiały do pracy z dzieckiem w domu
Temat kompleksowy: Rodzina
21.05.20- czwartek
1. „Ja i moja rodzina” – filmiki
https://www.youtube.com/watch?v=WecjIzN-WME
https://www.youtube.com/watch?v=u28atnroqrY
2.„Rodzinka” – słuchanie opowiadania Anny Surowiec. Wyjaśnienie współzależności w rodzinie
W pewnym domu rodzice mieszkają, którzy małego synka i malutką córeczkę mają. Mama jest dumna ze swoich dzieci, tata zaś dzieciom przykładem świeci. Cieszy się dziadek, że ma już wnuka, cieszy się babcia, że wnuczkę ma. Dziadek i babcia wnuki kochają i prezentami je rozpieszczają. Dziadek książeczki ciągle kupuje, babcia zaś smaczne obiadki gotuje. Jest w tej rodzince też kot i pies. Kot lubi mleko, pies kości je, choć razem żyją to kłócą się. Mama hałasem się denerwuje, córeczka płacze, a wtedy tata do akcji wkracza. Zabiera psa do parku na spacer, a w wózku wiezie też dwoje dzieci. Jest piękna pogoda, słoneczko świeci, na placu zabaw bawią się dzieci. Potem do domu wszyscy wracają, jak było w parku opowiadają. Cała rodzinka wesoła jest i na przygody gotowa też.
3. Wymień członków rodziny występujących w opowiadaniu. (tata, mama, syn, córka, babcia, dziadek).
- Jak nazywa się mama i tata? (rodzice)
- Jakie są dzieci w tej rodzinie? (córka, syn)
- Kto jeszcze mieszka razem z rodziną? (pies, kot)
- Kto to są wnuki?
4. „Moja rodzina” – wypowiedzi dzieci na określony temat (członkowie rodziny) na podstawie zdjęć rodzinnych dostępnych w domu lub obserwacji bieżącej.
5. Wspólne oglądanie albumów rodzinnych
6. Praca plastyczna „ Moja rodzina” – malowanie farbami lub rysowanie kredką.
7.„Pomagamy mamie” – zabawa naśladowcza.
Dziecko ruchami naśladuje rożne czynności, prace, które wykonuje mama.
8„Co robią różni ludzie?” - masaż - zabawa ilustracyjna do wiersza.
Rodzic na plecach dziecka wykonuje różne ruchy odpowiednio do treści wierszyka. Ukazanie czynności, które w większości wykonują tatusiowie.
Stolarz młotkiem stuka
(stukanie jedną lub dwiema rękami zaciśniętymi w pięść)
Lekarz w plecy puka (delikatne pukanie palcami)
Kucharz w garnku miesza
(koliste ruchy płaską dłonią lub pięścią)
Praczka pranie wiesza
(delikatne szczypanie)
Rolnik grabi siano
(„grabienie” palcami obu rąk z góry na dół)
Muzyk gra co rano
(naśladowanie ruchów pianisty)
I ja też pracuję (wskazywanie na siebie)
Obrazek maluję
(dowolne kreślenie palcami na plecach partnera).
9. Praca z KP4.27a – czytanie zdań, kolorowanie ramek prawidłowych podpisów.
10. Praca z KP4.27b – rysowanie po śladzie, wyklejanie obrazka kawałeczkami kolorowego papieru.
Powodzenia. Pozdrawiam.
Przedszkole Miejskie w Olsztynku
przedszkoleolsztynek.pl