Dzieci 6 – letnie

Materiały do pracy z dzieckiem w domu

Temat kompleksowy: Dzieci świata

 

26.05.20 – wtorek

 

KOCHANE DZIECI!

Dzisiaj jest wielkie święto DZIEŃ MATKI.

Zanim przystąpicie do pracy, złóżcie swoim mamom najserdeczniejsze życzenia – wiecie jak to się robi – prawda! Uściskajcie je mocno, ucałujcie, zaśpiewajcie im jakąś piosenkę. W minionym tygodniu robiliście laurki, wręczcie im, a jeżeli nie macie to narysujcie im kwiatki, a najlepiej całą łąkę kwiatów.

  

KOCHANA MAMO

Zacznę zwyczajnie,
że z Tobą w domu jest fajnie:
i w deszczu i w słotę, w smutku, w radości,
wspierasz i uczysz życia w miłości.
Dzisiaj za wszystko chcę Ci dziękować,
skromny bukiecik kwiatów darować.

 

Choć serduszko moje małe,
Tobie dziś oddaje całe.
byś na zawsze pamiętała
I podziękę moją znała.
Za to wszystko coś zrobiła,
Za to żeś mnie urodziła,
I że byłaś mą ostoją,
Za to żeś jest matką moją.
KOCHAM CIĘ MAMO!

 

 

 

A teraz do pracy!

1. Prawa Dziecka – filmik  https://www.youtube.com/watch?v=f4tbWJo02q4.

Rozmowa kierowana pytaniami.

2. Wysłuchanie wiersza „Prawa dziecka” M. Brykczyńskiego

Niech się wreszcie każdy dowie

I rozpowie w świecie całym,

Że dziecko to także człowiek,

Tyle, że jeszcze mały.

Dlatego ludzie uczeni,

Którym za to należą się brawa,

Chcąc wielu dzieci los zmienić,

Spisali dla nich

mądre prawa.

Więc je na co dzień i od święta,

Spróbujcie dobrze zapamiętać.

Nikt mnie siłą nie ma prawa zmuszać do niczego,

A szczególnie do robienia czegoś niedobrego.

Mogę uczyć się wszystkiego, co mnie zaciekawi

I mam prawo sam wybierać, z kim się będę bawić.

Nikt nie może mnie poniżać, krzywdzić, bić wyzywać,

I każdego mogę na ratunek wzywać.

Jeśli mama albo tata, już nie mieszka z nami,

Nikt nie może mi zabraniać spotkać ich czasami.

Nikt nie może moich listów czytać bez pytania,

Mam też prawo do tajemnic i własnego zdania.

Mogę żądać aby każdy uznał moje prawa

A gdy różnią się od innych, to jest moja sprawa.

Tak się tu w wierszu poukładały,

Prawa dla dzieci na całym świecie,

Byście w potrzebie z nich korzystały

Najlepiej jak umiecie.

 

3. Zabawa naśladowcza „Mały człowiek”.

Dzieci ilustrują ruchem treść wiersza, uczą się wiersza na pamięć

Mały człowiek, duża sprawa. (dzieci przykucają, wstają  i zataczają rękami  koło)

Mały człowiek ma swe prawa. (dzieci rękami wskazują siebie)

Strzegąc praw tych należycie, (dzieci krzyżują ręce i przykładają do siebie)

układamy dziecku życie. (dzieci klaszczą, a następnie witają się przez podanie ręki).

4. Kolorowanie obrazków o tematyce – prawa dziecka.

 

Jeśli jest taka możliwość można wydrukować dziecku obrazek

Link:https://www.google.com/search?q=Dzieci+z+r%C3%B3%C5%BCnych+stron+%C5%9Bwiata+ilustracje&tbm=isch&chips=q:dzieci+z+r%C3%B3%C5%BCnych+stron+%C5%9Bwiata+ilustracje,online_chips:prawa+dziecka&client=firefox-b-d&hl=pl&ved=2ahUKEwix4KyJocPpAhVFzyoKHTUlApUQ4lYoBXoECAEQGg&biw=1349&bih=635#imgrc=_QKaaG5518bf1M

 

5. Praca z KP4.29b – odczytywanie krótkich zdań, łączenie ich z odpowiednimi obrazkami, rysowanie swoich obowiązków w domu i podczas zajęć.

 

6. Ćwiczenia gimnastyczne „Tor przeszkód”.

Marsz z książką na głowie, ręce odwiedzione w bok.

Przeskoki z odbicia z miejsca przez sznurek, dowolną przeszkodę.
Przejście na czworakach pod stołem, krzesłem…
Celowanie z miejsca zgniecioną kulką z gazety do miski, pudełka, kosza…

Pełzanie - podciąganie tułowia rękami do kolejnej przeszkody - ćw. siły mięśniowej.
Skoki obunóż wokół przeszkody.
Siad skrzyżny w wyznaczonym miejscu – wyciszenie.

 

Dziękuję. Pozdrawiam.