Dzieci 6 – letnie
Materiały do pracy z dzieckiem w domu
Temat kompleksowy: Dzieci świata
27.05.20r. – środa
1. Dzieci świata – słuchanie wiersza W. Fabera
W Afryce w szkole na lekcji,
Śmiała się dzieci gromada,
Gdy im mówił malutki Gwinejczyk,
Że gdzieś na świeci śnieg pada.
A jego rówieśnik Eskimos,
Tez w szkole w chłodnej Grenlandii,
Nie uwierzył, że są na świecie
Gorące pustynie i palmy.
Afryki, ani Grenlandii
My także jak dotąd nie znamy,
A jednak wierzymy w lodowce,
W gorące pustynie, w banany.
I dzieciom z całego świata,
chcemy ręce uścisnąć mocno
i wierzymy, że dzielni z nich ludzie,
jak i z nas samych wyrosną.
2. Rozmowa na temat treści wiersza
- Z czego śmiały się dzieci afrykańskie i dlaczego?
- Gdzie mieszkają Eskimosi?
- O czym nie wiedziały eskimoskie dzieci?
- Co łączy dzieci na całym świecie?
3. „Dzieci z różnych stron świata” – oglądanie zdjęć.
https://kolemsietoczy.pl/fotografie-dzieci-ze-100-krajow-swiata-dzien-dziecka/
Oglądamy fotografie i rozmawiamy o różnicach w wyglądzie między dziećmi ze zdjęć, a nami. Poznajemy wygląd dzieci z innych krajów.
4. Oglądanie ilustracji przedstawiających dzieci z różnych stron świata, ich domów, wypowiadanie się dzieci na temat ich wyglądu.
4. Kolorowanie obrazków dzieci z różnych stron świata
https://kolemsietoczy.pl/fotografie-dzieci-ze-100-krajow-swiata-dzien-dziecka/
5. Zabawa logopedyczna „Szeke, szeke” – ćwiczenia narządu mowy.
Na górze - szeke, szeke. (robimy rękami "młynek" na górze)
Na dole - szeke, szeke. (robimy rękami "młynek" na dole)
Na prawo - szeke, szeke. (robimy rękami "młynek" z prawej strony)
Na lewo - szeke, szeke. (robimy rękami "młynek" z lewej strony)
Powtarzamy kilka razy.
6. Praca z KP4.30a – uzupełnianie ilustracji nalepkami, rozmowa na temat praw dziecka.
7. Praca z KP4. 30b – uzupełnianie tabeli nalepkami, czytanie zdań z poznanych liter, zapisywanie i obliczanie działania
Pozdrawiam.
Przedszkole Miejskie w Olsztynku
przedszkoleolsztynek.pl