Dzieci 6 – letnie

Materiały do pracy z dzieckiem w domu

Temat kompleksowy: Dzieci świata

 

27.05.20r. – środa

 

1. Dzieci świata – słuchanie wiersza W. Fabera

 

W Afryce w szkole na lekcji,
Śmiała się dzieci gromada,
Gdy im mówił malutki Gwinejczyk,
Że gdzieś na świeci śnieg pada.

A jego rówieśnik Eskimos,
Tez w szkole w chłodnej Grenlandii,
Nie uwierzył, że są na świecie
Gorące pustynie i palmy.

Afryki, ani Grenlandii
My także jak dotąd nie znamy,
A jednak wierzymy w lodowce,
W gorące pustynie, w banany.

I dzieciom z całego świata,
chcemy ręce uścisnąć mocno
i wierzymy, że dzielni z nich ludzie,
jak i z nas samych wyrosną.

 

2. Rozmowa na temat treści wiersza

- Z czego śmiały się dzieci afrykańskie i dlaczego?
- Gdzie mieszkają Eskimosi?
- O czym nie wiedziały eskimoskie dzieci?
- Co łączy dzieci na całym świecie?

 

3. „Dzieci z różnych stron świata” – oglądanie zdjęć.

https://kolemsietoczy.pl/fotografie-dzieci-ze-100-krajow-swiata-dzien-dziecka/

 

Oglądamy fotografie i rozmawiamy o różnicach w wyglądzie między dziećmi ze zdjęć, a nami. Poznajemy wygląd dzieci z innych krajów.

4.  Oglądanie ilustracji przedstawiających dzieci z różnych stron świata, ich domów, wypowiadanie się dzieci na temat ich wyglądu.

 

 

 

4. Kolorowanie obrazków dzieci z różnych stron świata

https://kolemsietoczy.pl/fotografie-dzieci-ze-100-krajow-swiata-dzien-dziecka/

 

5. Zabawa logopedyczna „Szeke, szeke” – ćwiczenia narządu mowy.

Na górze - szeke, szeke. (robimy rękami "młynek" na górze)
Na dole - szeke, szeke. (robimy rękami "młynek" na dole)
Na prawo - szeke, szeke. (robimy rękami "młynek" z prawej strony)
Na lewo - szeke, szeke. (robimy rękami "młynek" z lewej strony)

Powtarzamy kilka razy.

 

6. Praca z KP4.30a – uzupełnianie ilustracji nalepkami, rozmowa na temat praw dziecka.

 

7. Praca z KP4. 30b – uzupełnianie tabeli nalepkami, czytanie zdań z poznanych liter, zapisywanie i obliczanie działania

 

Pozdrawiam.