28.05 – czwartek

1. Piosenka na powitanie.https://www.youtube.com/watch?v=g-AMj5dhz3A&list=PL2YRXvY-taXnKTAhSaXzowhzmnjzGgxrL&index=2

2. Ćwiczenia gimnastyczne. Dziś będą nam potrzebne paski bibuły i muzyka.
– Zgodnie z muzyką – dzieci maszerują po obwodzie koła na palcach, gdy nagranie muzyki jest głośne, a w przysiadzie, gdy nagranie muzyki jest ciche.
– Tańczące bibułki – przy nagraniu muzyki dzieci swobodnie tańczą i poruszają paskami bibułki trzymanymi najpierw w prawej, a potem w lewej ręce. Podczas przerwy w grze przykucają i układają z bibułki dowolne kształty na podłodze.
– Po kole – na podłodze układają koła z bibułki i skaczą dookoła nich obunóż, w jedną i w drugą stronę.
– Powitania bibułką – dotykają bibułką różnych części ciała wymienianych przez rodzica.
– Jak najwyżej – wyrzucają bibułkę do góry, obserwują jej opadanie, i łapią ją tuż nad podłogą.
– Sprytne palce – chwytają palcami stopy bibułkę leżącą na podłodze i podają ją sobie do rąk.
– Rysujemy ósemkę – dzieci przekładają bibułkę z ręki do ręki na kształt ósemki pomiędzy rozstawionymi nogami.
– Wiatr i wiaterek – dzieci dmuchają na paski bibuły z większym i z mniejszym natężeniem.
– Latające owady – zgniatają bibułkę w kulkę, rzucają przed siebie i podążają jej śladem. Marsz z muzyką – rytmicznie maszerują przy nagraniu marszowej melodii. Podczas przerwy w grze przykucają i wyskakują w górę. Wyrzucają kulkę do śmieci.

2. Mały matematyk- zabawy matematyczne.- „Numerowanie schodów" [zał. 1]


      Do zajęć potrzebne będą schody (w domu bądź na klatce schodowej lub dość duże narysowane na kartce.  Dorosły proponuje „Policzmy schody i ponumerujemy je". Dziecko przypina na kolejne stopnie kartoniki z cyfrą od 1 do 7: jeden, dwa, trzy, cztery itd. Wszyscy wspólnie ustalają ile jest chodów. Dziecko jeszcze raz wskazuje kolejno ponumerowane schody i określa każdy schodek liczebnikiem porządkowym:   pierwszy, drugi, trzeci, czwarty itd.
-  „Miś na schodach" [zał. 2]


Dorosły zwraca się do dzieci: „Nasz miś będzie wchodził po schodach i liczył z wami schody. Idziemy razem z misiem po schodach, patrzymy na kartoniki, liczymy i lekko tupiemy. Mówimy: pierwszy -tupiemy, drugi - tupiemy, trzeci – tupiemy.
- Jesteśmy u góry. Schodzimy w dół, patrzymy na kartoniki. Liczymy i tupiemy i mówimy: siódmy - tupiemy, szósty — tupiemy, piąty– tupiemy.

Dziecko jest na dole schodów. Patrzy i rozwiązuje zadania.
- Teraz miś jest na dole. Miś wchodzi na schody i zatrzymuje się na którymś stopniu (dorosły. ustawia misia). Dorosły pyta dziecko „na, którym schodku zatrzymał się miś?". "Tak, na piątym stopniu. Niech miś przeczyta cyfrę na kartoniku. - Pięć" . Dorosły mówi: „Schodź powoli z misiem i czytaj numery stopni, bo musimy wiedzieć, które są niżej od tego, na którym siedzi miś (czwarty, trzeci, drugi, pierwszy . . . )". Powtarzamy zabawę jeszcze raz. Dorosły prosi dziecko: „posadź misia na drugim stopniu Niech miś przeczyta cyfrę na kartoniku ... Na którym stopniu siedzi miś? ... Dobrze, na drugim stopniu. Dziecko wykonuje polecenie dorosłego: „miś powoli wchodzi po schodach, a ty pomóż misiowi odczytać numery stopni, bo musimy wiedzieć, które są wyżej od tego, na którym siedzi miś (trzeci, czwarty, piąty, szósty... )".

- Zabawa dydaktyczna „Dom misia".    Zabawa „Miś jeździ windą" – utrwalanie liczebników porządkowych w zakresie 7. [zał. 3]

     Dorosły zaprasza dzieci ponownie do wspólnej zabawy. Mówi dzieciom, że miś strasznie zmęczył się chodzeniem po schodach, dlatego poprosił by pomóc mu zbudować dom z windą. Na brystolu dorosły pokazuje narysowany dom i wyjaśnia dzieciom: to jest dom (pokaz wyrazu „dom", podział na sylaby i głoski, dom ma piętra (pokazuje poziome kreski). Piętra trzeba ponumerować: pierwsze, drugie... (numeruje). Wysoki to dom. Siedmiopiętrowy. A może dorysujesz kwiatek, drzewo obok domu. Obiecałam misiowi też windę. To jest winda (pokazanie windy), którą będzie jeździć miś i inni mieszkańcy. Na pierwszym piętrze mieszka żaba (przypina sylwety żaby), na drugim piętrze papuga (przypina papugę na trzecim piętrze mieszka kaczuszka... (itd. do piętra siódmego nakleja sylwety i obrazki różnych postaci). Wszystko gotowe. Zaczynamy zabawę. Miś chce zabrać wszystkie zwierzątka na spacer, pomożemy mu w tym. Dorosły pyta dziecko: "Jak myślisz po jakie zwierzątko chce jechać miś? Na które piętro? ... Dobrze. Już jesteś, a więc możemy zabrać kaczuszkę na spacer." Zabawa toczy się dopóki miś zabierze wszystkie zwierzątka na spacer.


- Zebranie i zwerbalizowanie doświadczeń w zakresie numerowania, wskazywania wybranych obiektów w ponumerowanej serii i ustalanie wszystkich poprzednich i następnych [zał. 4]


Dziecko siedzi przy stole. Ma do dyspozycji 7 paseczków kartonu i mały krążek.
- Masz przed sobą kartkę papieru. Trzeba na niej ułożyć schody.
Schody układa się z paseczków. Zaczynamy od najmniejszego i układamy na kresce poczynając od kropki, z lewej strony kartki.
- Numerujemy schody. Macie kartoniki z liczbami. Trzeba wskazać palcem stopnie i numerować je przyklejając pod każdym kartonik z liczbą. Ten pierwszy ...ten drugi ... ten trzeci
Jest to pokazane na rysunku:
- Gotowe. Widzę, że schodki są już ułożone i ponumerowane.
- Na tackach są kółeczka - to piłeczki, będą skakały po schodach.
- Piłeczka zatrzymała się na trzecim stopniu. Proszę położyć tam kółko. Proszę kto powie jakie są kolejne stopnie?. Zabawę powtarzamy kilka razy nazywając schody do przodu i do tyłu.
 

3. „Złota żabka” – zabawa relaksacyjna

Rodzic mówi

       Chciałbym zaprosić cie do zabawy, w której musimy siedzieć bardzo cicho. Usiądź na podłodze i skrzyżuj nogi, utrzymuj swoje plecy w wyprostowanej pozycji, a następnie lekko opuść barki.     Zamknij oczy.

        Czy widziałeś kiedykolwiek małą złotą żabkę, która siedzi na dużym, zielonym liściu lilii wodnej cicho, cichutko… tak cicho, że nic się nie porusza, a żabka wygląda jakby spała? Dzisiaj zamienisz się w taką żabkę.

-Wyobraź sobie, że siedzisz na liściu lilii wodnej pośrodku stawu… Siedzisz tam jak ta żabka, bardzo cicho i oddychasz powoli.

-Nabierasz głęboko powietrza do płuc i wypuszczasz je do końca. W ten sposób żaby łapią muchy na kolacje – siedzą tak cicho, że muchy ich po prostu nie widzą.

- Nagle wyciągają swój długi język i łapią muchę. Czy potrafisz tak szybko wystawić język? - - A teraz siedzisz spokojnie, a ja będę udawać bzyczącą muchę. Za każdym razem kiedy wydam z siebie taki dźwięk (demonstruje bzyczenie), możesz wystawić język i złapać muchę. Na zakończenie będziesz mógł szepnąć mi na ucho, ile much złapałeś.

4. Ćwiczenia małej motoryki- dzisiaj  będziemy rozwijać motorykę małą używając nożyczek.  Bądźcie ostrożni i tnijcie po linii. (ZAŁĄCZNIK 1,2,3)

 

extreme fuck tubepatrolporn.net full movie ghatak
فديو جنس مصري sexbazar.org مشهدة افلام سكس
boobs sucking and pussy licking popsexy.net sexy gujarati girls
سكس علي الشاطئ pornarab.net هدير الهادي سكس
محارم مصرية meyzo.org رقص منزلى سكسى
raj web sex pimpmpegs.info anushka sharma hot scenes
hentai assjob series-hentai.net hentai lizard girl
سكس تنظيف tamardagan.com الشيخ العنتيل
xnxx teaching matureporntrends.com marathi sex clip
komik hentai manga comicsporn.org hentai teacher comics
indian village real sex partyporntrends.com nagin real
sex vedio indin shemaleporntrends.com masti gudi
telugu wap com pornjob.net feet sex
big cock xvideo dunato.mobi indian latest sex com
a family affair full episode freeteleseryetv.net la vida lena nov 4 2021